Studiu asupra creativitatii, locus-ul procesului si produsului creatiei artistice

                                   CUPRINS
1 Argument
                                Partea întâi
                             1 PREMISE TEORETICE
I. Creativitatea - consideraţii generale
I.1. Definiţie, noţiuni şi concepte cheie
I.2. Scurt istoric al fenomenului creativităţii
I.3. Teorii ale creativităţii
I.3.1. Personalitatea creatoare
I.3.2. Procesul creţiei
I.3.3. Produsul creaţiei
I.3.4. Mediul (“Press”)
I.3.5. Direcţii contemporane în cercetarea creativităţii
II. Factori de personalitate care determină creativitatea
II.1. Factori cognitivi
II.1.1.  Imaginţia
II.1.2.  Gândirea
II.1.3. Inteligenţa
II.1.4. Intuiţia
II.1.5. Memoria
II.2. Factori de personalitate şi reglatorii
II.2.1. Motivaţia
2 II.2.2. Tipuri de personalitate
II.2.2.1. Tipurile psihologice la  Jung
II.2.2.2. Myers-Briggs Type Inventory (MBTI)
II.3. Alte tipuri de factori cu care relaţionează creativitatea
II.3.1. Locul controlului
II.3.2. Constructe psihologice legate de control
II.3.3. Atribuirile şi creativitatea
II.3.3.2. Salienţa şi creativitatea
II.3.3.1. Principiul co-variaţiei şi creativitatea
II.3.3.3. Auto-protejarea ("self-serving")
III. Creativitatea artistică
III.1. Aptitudine, talent, geniu
III.2. Creativitatea plastică
III.3. Aptitudinile plastice
III.4. Procesul creaţiei artistice
IV. Măsurarea şi evaluarea creativităţii
IV.1. Măsurarea şi evaluarea creativităţii- aspecte generale
3 IV.1.1. Măsurarea personalităţii creative
4 IV.1.2. Măsurarea procesului creativ
IV. 1.3. Măsurarea produsului creaţiei
IV. 1.4. Măsurarea mediului
IV.2. Instrumente pentru măsurarea creativităţii
IV.3. Locus-ul procesului şi produsului creaţiei artistice (LPPCA)
                                Partea a doua
  CERCETARE PROPRIE PRIVIND LOCUS-UL PROCESULUI ŞI PRODUSULUI CREATIVITĂŢII
                                  ARTISTICE
V. Planul cercetării şi desfăşurarea ei
V.1. Obiective
   V.2. Ipoteze
V.3. Desfăşurarea cercetării
1 V.3.1. Lotul experimental
V.3.2. Măsurare
V.3.2.1. Variabile şi opreţionalizare
V.3.2.2. Metode şi instrumente folosite
V.3.3. Procedura
VI. Rezultatele obţinute
VII. Comentarea rezultatelor
VIII. Concluzii
ANEXE
Anexa nr. 1. Chestionar propriu LPPCA  (Locus-ul  Procesului  şi  Produsului
Creaţiei Artistice)
Anexa nr. 2. Inventarul tipologic MBTI (Myers–Briggs Type Inventory)
Anexa nr. 3. Scala IE-CT ("Scala internalism-externalism pentru copii şi
tineri")
Stephen Nowicki, Jr. şi Strickland B., (adaptată de S.Chelcea, 1994)
Anexa nr. 4.  Evaluarea profesorilor privind procesul şi produsul creaţiei
Anexa nr. 5. Evaluarea globală a creativităţii
ANEXE PRELUCRĂRI STATISTICE (SPSS)
Anexa nr. 6.
   Bibliografie
Pagini 56