Tulburari de comportament

CUPRINS
Cap. I - Cadrul teoretic     3
1. Comportamentul - Consideraţii teoretice generale      3
1.1. Importanţa studierii tulburărilor de comportament   4
1.2. O caracterizare a fenomenului, comportamentul între adaptare şi
dezadaptare 4
1.3. Scurt istoric al conceptului actual de destructurare dizarmonică a
personalităţii   6
1.4. Semiologia tulburărilor de comportament 7
1.5. Teorii sociologice şi psihodinamice asupra fenomenului delincvenţei
10
2. Delimitări conceptuale    13
2.1. Conceptul de agresivitate    13
2.2. Teorii asupra agresivităţii  13
2.3. Agresivitatea şi condiţia umană    16
3. Personalitate şi delincvenţă   17
3.1. Cum devin copiii delincvenţi (cauze, etiologie)     17
3.2. Modificări la nivelul structurilor morale     18
3.3. Scăderea pragului de toleranţă la frustraţie  19
3.4. Specificul proceselor de cunoaştere     23
3.5. Structura mecanismului de apărare  24
3.6. Distorsiuni la nivelul structurilor moral - relaţionale  25
3.7. Un sens pernicios acordat conceptului de libertate  25
4. Perioada adolescenţei. Elemente de psihologia vârstelor    32
4.1. Particularităţi ale dezvoltării în adolescenţă      32
4.2. Personalitatea adolescentului      34
4.3. Criza de originalitate: agresivitate versus evitare (timiditate) în
comportamentul adolescentului     35
4.4. Identitatea de sine     37
4.5. Concepţia lui Erikson asupra identităţii      38
5. Conştiinţa de sine şi imaginea de sine    39
5.1. Imaginea corporală în adolescenţă  40
6. Fenomenul de delincvenţă juvenilă în România în perioada actuală.
Preocupări de cercetare ştiinţifică     42
Cap. II - Metodologie  46
1. Obiective     47
2. Ipoteze  48
3. Lot. Volum şi caracteristici   48
4. Metode   49
4.1. Metoda sociometrică     49
4.2. Metoda proiectivă 49
4.3. Metoda studiului de caz 52
4.4. Metoda anchetei sociale 53
4.5. Metoda observaţiei      54
4.6. Anamneza    54
5. Instrumente de investigaţie    55
5.1. Testul sociometric      55
5.2. Testul figurii umane    57
5.3. Testul Lüscher    59