CUPRINS
INTRODUCERE
............................................................................
...................................3
CAPITOLUL I: EXPERIENŢA INTERNAŢIONALĂ ÎN VALORIFICAREA ZONELOR MONTANE
............................................................................
.......................6
1. Strategii de dezvoltare montană pe plan internaţional
.................................8
2. Dezvoltarea reţelelor de cabane în unele ţări europene
.............................14
1. Austria
............................................................
..............................14
2. Italia
............................................................
.................................16
3. Elveţia
............................................................
..............................16
4. Cehia
............................................................
................................19
3. Impactul amenajărilor turistice montane asupra mediului
........................21
CAPITOLUL II: TURISMUL MONTAN ÎN ROMÂNIA
............................................25
2.1. Potenţialul turistic montan
..........................................................................25
2.1.1. Potenţialul turistic montan natural
...............................................28
2.1.2. Potenţialul turistic montan antropic
.............................................33
2.1.3. Forme de turism
............................................................................
.35
2.2. Echipamente turistice
............................................................................
.......35
1. Infrastructura generală
............................................................
...35
2. Echipamente de cazare
............................................................
...36
3. Echipamente de alimentaţie
........................................................41
4. Dotările pentru agrement
............................................................
42
2. Reţeaua de cabane montane şi refugii turistice din România
...............48
3. Circulaţia turistică în zona montană a României
...................................55
4. Protecţia mediului montan românesc
......................................................58
CAPITOLUL III: OFERTA TURISMULUI MONTAN ÎN JUDEŢUL BISTRIŢA - NĂSĂUD
............................................................................
..............................................62
3.1. Potenţialul turistic montan în judeţul Bistriţa - Năsăud
.............................62
3.2. Forme de turism ce pot fi promovate în zona montană Bistriţeană
..........70
3.3. Echipamente de cazare
............................................................................
.....73
CAPITOLUL IV: PROPUNERI DE DEZVOLTARE A TURISMULUI MONTAN ÎN JUDEŢUL
BISTRIŢA - NĂSĂUD
............................................................................
....76
4.1. Dezvoltarea de parcuri turistice de renume internaţional
..........................76
4.2. Studiu de fezabilitate privind construirea Căminului Sportiv;
Sală de
Pregătire şi Baza nautică
............................................................................
.77
3. Susţinerea dezvoltării turismului şi legăturile economice
interzonale ....92
4. Derularea de studii de impact în vederea intensificării
potenţialului agro-turistic din judeţ crearea şi dezvoltarea
reţelelor judeţene de agroturism şi integrarea acestora în
reţelele regionale, naţionale şi internaţionale .....95
CONCLUZII
............................................................................
......................................100
BIBLIOGRAFIE
............................................................................
...............................102
ANEXA NR. 1
............................................................................
...................................103