Particularitatile Invatarii si Aplicarii Tehnicilor de Autoaparare in Sporturile de Lupta

CAPITOLUL  1.
ACTUALITATEA ŞI IMPORTANŢA PROBLEMEI
PENTRU PREGĂTIREA POLIŢIŞTILOR    5
1.1. Domeniu de aplicare    5
1.2. Realitatea infracţională –condiţie şi model de pregătire a viitorilor poliţişti    8
1.3. Autoapărarea –mijloc de bază în procesul de pregătire a poliţiştilor
pentru neutralizarea agresiunilor fizice    11
1.4. Caracterul practic-aplicativ al autoapărării    18
1.5. Asemănări şi diferenţe între activităţile sportivilor şi aplicaţiile poliţiştilor    21
1.6. Caracterizarea psihologică a persoanelor angajate în activităţi de luptă    22
1.6.1. Caracterizarea psihologică a sportivilor din sporturile de luptă    23
1.6.2. Caracterizarea meseriei de poliţist    26
CAPITOLUL  2
COMPORTAMENTE PERFORMANŢIALE ADAPTATE SITUAŢIILOR PROBLEMATICE ŞI OPOZITIV- AGRESIVE    30
2.1. Consideraţii generale    30
2.2. Performanţa sportivă    31
2.3. Comportamente performanţial-adaptative    39
2.3.1. Definiţie    39
2.3.2. Criterii de clasificare şi tipuri de comportamente
performanţional-adaptative    42
2.4. Evaluarea atitudinii faţă de risc şi pericol    52
2.5. Imaginea de sine şi comportamentul. Programarea pentru succes    55
CAPITOLUL  3
MECANISMELE DE REGLARE ŞI AUTOREGLARE A COMPORTAMENTULUI
ÎN SPORTURI DE LUPTĂ ŞI AUTOAPĂRARE    59
3.1. Reglarea şi autoreglarea competitivă    59
3.1.1 Constrângeri legate de incertitudine    63
3.1.2. Constrângeri legate de presiunea temporală    64
3.1.3. Constrângeri legate de organizarea spaţiului    64
3.1.4. Constrângeri legate de limitările atenţionale    65
3.2. Propuneri pentru un model de analiză a funcţiei vizuale în sporturile
de opoziţie duală    67
3.3. Componenta senzorială şi rolul ei în reglarea comportamentului agonistic    73
3.4. Rolul atenţiei şi vigilenţei în percepţiile specializate din sporturile de lupta    74
3.5. Percepţiile în sporturile de luptă şi rolul lor în reglarea comportamentului agonistic    80
3.6. Reprezentările şi rolul lor în reglarea comportamentului agonistic    85
3.6.1. Reprezentările idiomotrice în sporturile euristice (de luptă)
şi caracteristicile învăţării    89
3.6.2. Rolul reprezentărilor în reglarea conduitei agonistice    92
3.7. Componenta intelectuală şi gândirea ca factor de reglare a conduitei de luptă    94
3.7.1. Formele de manifestare ale gândirii    96
3.7.2. Rolul inteligenţei ca factor reglator în conducerea luptei    97
3.7.3. Rolul gândirii ca factor de reglare a conduitei de luptă    98
3.8.Anxietatea, conştiinţa de sine şi expectanţa    102
CAPITOLUL 4
ÎNVĂŢAREA  PRIN  PROBLEMATIZARE    106
4.1. Consideraţii generale    106
4.2. Caracterul prospectiv, proiectiv şi acţional al problematizării    107
4.3. Gândirea ca proces de rezolvare a problemelor    114
4.4. Situaţii problematice – definiţie    115
4.4.1. Tipuri de situaţii problematice    117
4.4.2. Învăţarea situaţiilor problematice şi a rezolvării lor    120
CAPITOLUL  5
ORGANIZAREA, CONŢINUTUL ŞI METODOLOGIA CERCETĂRII    123
5.1. Premisele cercetării    123
5.2. Ipotezele cercetării    126
5.3. Stabilirea eşantionului    130
5.4. Sarcinile cercetării    131
5.5. Metode de cercetare    132
5.6. Condiţii de desfăşurare    138
5.6.1. Locul cercetării    138
5.6.2. Durata cercetării    138
5.7. Conţinutul şi etapele experimentului - proiectul cercetării experimentale    149
5.7.1.Variabilele dependente ale cercetării experimentale    149
5.7.2. Etapele experimentului    144
5.7.3. Conţinutul experimentului    146
5.7.3.1. Descrierea şi codificarea mijloacelor pentru rezolvarea algoritmică
a situaţiilor problematice     150
5.7.3.2. Descrierea antrenamentului autogen    159
5.7.3.3. Antrenamentul ideomotric (imaginativ)    164
5.7.3.4.Planul calendaristic de aplicare a învăţării
prin problematizare şi pregătire psihologică    167
CAPITOLUL  6
REZULTATELE CERCETĂRII EXPERIMENTALE ŞI INTERPRETAREA LOR    173
6.1. Etapa întâi a cercetării experimentale    173
6.2. Etapa a II-a a cercetării experimentale    186
6.3. Etapa a III-a a cercetării experimentale    206
6.4. Etapa a IV-a a cercetării experimentale    232
CAPITOLUL  7
CONCLUZII    267
7.1. Concluzii teoretice    267
7.2. Concluzii la cercetarea experimentală    269
7.3. Concluzii practice    283
7.4. Concluzii finale    284
BIBLIOGRAFIE    287