eCommerce

                                   CUPRINS
INTRODUCERE …………………………………………………………………………... 1
CAPITOLUL I
INTERNETUL – INFRASTRUCTURA COMERŢULUI ELECTRONIC   ……………  5
             1.1) Internet - prezentare de ansamblu………….……………………………..  5
                     1.1.1) Apariţia internetului
……………….…………...………………………………..   5
                            1.1.2) Internetul in prezent
……………………………………………….. ……………  6
                            1.1.3) Conectarea la Internet
…….…………………...………………………………..   7
                            1.1.4) Reţeaua - celula de bază a Internetului
..….......……………………………... 10
                           1.1.5) Funcţionarea Internet-ului
……........................………………………………. 13
       1.2) Internet - mediu de afaceri (reteaua
www)…...............………………… 18
CAPITOLUL II
COMERŢUL ELECTRONIC        ………………………………………………………. 20
       2.1) Istoricul comerţului electronic …………………………………………….. 20
       2.2) Conceptul de comerţ electronic ……..…………………………………… 22
           2.3) Tranzactii in comertul electronic ………………………………………….. 23
           2.4) Modele de afaceri in comertul electronic ………………………………… 25
                            2.4.1) Tehnologii folosite la implementarea
sistemelor de comert electronic…….. 29
                            2.4.2) Servicii integrate in comertul
electronic ………………………………………. 29
                            2.4.3) Tipuri de magazine virtuale
……………………………………………………. 30
                            2.4.4) Modele de vânzare
……………………………………………………………..  32
                            2.4.5) Modele de colaborare intre diverse
companii ……………………………….. 33
           2.5) Situaţia comerţului electronic …………………………………….……….. 34
                            2.5.1) Situaţia comerţului electronic in
lume…………………………………………. 34
                            2.5.2) Situaţia comerţului electronic in
România…………………………………….  35
CAPITOLUL III
MAGAZINUL de comert electronic …………………………………………..  40
           3.1) Magazinul de comert electronic …………………………………………… 40
                        3.1.1) Conceptul de magazin electronic
…………………………………………….   40
                            3.1.2) Avantajele magazinului de comert
electronic ………………………………...  42
                            3.1.3) Tipurile de produse vandute prin
magazinele virtuale……………………….. 44
                            3.1.4) Arhitectura unui sistem de comert
electronic …………………………………  45
                            3.1.5) Succesul in vanzarile prin intermediul
magazinului virtual ………………….. 46
           3.2) Constructia unui magazin virtual …………………………………………………… 48
                        3.3.1) Aspecte avute in vedere la deschiderea unui
site de comert electronic ….  48
                            3.3.2) Planul construirii unui magazin virtual
…………………………………………  51
           3.3) Tehnici de marketing ……………………………………………………….. 56
                            3.3.1) Trecerea de la marketing la vanzari
…………………………………………… 56
                            3.3.2) Promovarea site-ului de comert
electronic ……………………………………. 57
                            3.3.3) Designul paginii web
…………………………………..………………………… 61
                            3.3.4) Masurarea impactului asupra
utilizatorilor …………………………………….  61
CAPITOLUL IV
TEHNOLOGIA COMERTULUI ELECTRONIC ……………………………………….. 53
            4.1) Sisteme actuale de plati in comertul electronic
…………………………. 53
                        4.1.1) Modalitati de plata in Romania
………………………………………………… 53
                            4.1.2) Modalitati de plata electronice
………………………………………………….. 65
            4.2) Securitatea sistemelor ………………………………………………………………… 80
            4.3) Interschimbul electronic de date EDI (Electronic Data
Interchange) ,,,,, 82
                            4.4.1) EDI si dezvoltarea afacerilor
…………………………………………………… 82
                            4.4.2) Caracteristicile EDI
……………………………………………………………… 84
                            4.4.3) Nivele de implementare
………………………………………………………… 85
                            4.4.4) Factori declansatori si strategii de
impmenetare …………………………….  86
                            4.4.5) Componentele unei solutii EDI
………………………………………………… 87
                            4.4.6) Standardul EDIFACT / ONU
…………………………………………………… 91
CAPITOLUL V
ASPECTE LEGISLATIVE PRIVIND COMERTUL ELECTRONIC …………….. ..   92
            5.1) Legea privind comertul electronic  ……………………………………. ..   92
            5.2) Legi privind semnatura electronica  ……………………………………..   96
            5.3) Legea privind achiziţiile publice prin licitaţii
electronice  ……………..   102
            5.4) Legi privind relatiile cu parteneri straini ……………………………….
.  106
                            5.4.1) Tranzactiile electronice cu partenerii
straini  ………………………………..  106
                            5.4.2) Impozitarea tranzactiilor pe Internet
…………………………………………  108
                            5.4.3) Protejarea afacerii si a numelui marcii
………………………………………   110
CAPITOLUL VI
ASPECTE PRACTICE APLICATE IN COMERTUL ELECTRONIC ………………  113
            6.1) Sistemul electronic pentru achizitii publice e-
licitatie.ro ………...  113
                        6.1.1) Descrierea sistemului ………………………………………………………
113
                            6.1.2) Elemente privind inregistrarea in sistem
……………………………………..   115
                            6.1.3) Tranzactii cu produse complexe (e-
Procurement) …………………………  123
                            6.1.4) Tranzactii cu produse standardizate (e-
Market) ……………………………  124
                            6.1.5) Licitatii organizate pe medicamente in
sistemul electronic de achizitii
                            publice in perioada Martie 2003  - Februarie
2004 ………………………………….  127
            6.2) Corporatia DELL ………………………………..…………………………. 132
            6.3) Magazine virtuale romanesti……………………………………………… 138
                        6.3.1) Magazinul Comenzi.ro ………………………………………………………….
138
                            6.3.2) Magazinul Keystore.ro
……………………………………………………… 141
            6.4) Solutii de e-business pentru piata auto …………………………………. 146
                            6.4.1) RapidAutoNet – O solutie e-business
pentru piata de piese auto ………...   146
                            6.4.2) DeaCom – O solutie pentru comunicarea
directã între dealeri si importator. 150
CONCLUZII ………………………………………………………………………………  155
ANEXE ……………………………………………………………………………………  157
BIBILIOGRAFIE …………………………………………………………………………  160