COMUNICAREA MANAGERIALA. Strategii si tehnici

CUPRINS
1. COMUNICAREA - INSTRUMENT DE LUCRU ÎN
MANAGEMENT..................................1
1.1. Introducere. Definiţii. Precizări
terminologice...............................................................
...............1
1.2. Tipurile de
comunicare..................................................................
................................................2
1.3. Canalele de
comunicare..................................................................
...............................................4
1.4. Impactul şi importanţa comunicării verbale, nonverbale şi paraverbale
în afaceri.......................5
2. MODELE DE COMUNICARE
MANAGERIALĂ.................................................................
.11
3. SPAŢIILE DE
COMUNICARE..................................................................
...............................14
3.1. Spaţiul intim, de anturaj şi
public......................................................................
..........................14
3.2. Spaţiile de comunicare - avantaje şi
dezavantaje.................................................................
.......15
3.3. Factorii care influenţează comunicarea în spaţiile fizice de
comunicare....................................16
4. FACTORII CARE INFLUENŢEAZĂ COMUNICAREA
MANAGERIALA.......................17
4.1.
Limbajul....................................................................
..................................................................17
4.2.
Mediul......................................................................
....................................................................17
4.3. Credinţele sau
convingerile................................................................
.........................................17
4.4. Competenţa
individului.................................................................
..............................................18
4.5. Acumulările specifice celor 11 medii de marketing –
tehnologic,religios, cultural, politic, legislativ, informatic, ecologic,
ştiinţific,instituţional, economic,
social...........................................18
4.6. Motivaţia care sta la baza enunţării
mesajului...................................................................
.........18
4.7. Obiectivul
mesajului...................................................................
.................................................19
4.8. Alegerea canalelor de
comunicare..................................................................
.............................19
4.9. Disfuncţionalităţile existente pe canalele de
comunicare............................................................19
5 STRATEGII ŞI TEHNICI DE COMUNICARE
MANAGERIALĂ........................................20
5.1. Stabilirea obiectivelor
comunicării.................................................................
.............................20
5.2. Identificarea trăsăturilor mesajului pentru obţinerea unui impact
maxim...................................25
5.3. Tipuri de strategii de
comunicare..................................................................
..............................26
5.4. Abordarea comparativă a strategiilor de
comunicare..................................................................
30
5.5. Obiectivul universal al comunicării în afaceri – deschiderea şi
permisivitatea..........................31
6.APLICAŢII.PRACTICE........................................................
......................................................34
6.1. Tehnici de exprimare a sentimentelor, senzaţiilor, gândurilor şi a
convingerilor personale.......34
6.2. Tehnici pentru înfruntarea
problemelor.................................................................
......................37
6.3. Tehnici care se utilizează pentru suscitarea
adeziunii.................................................................39
6.4. Tehnici de învingere a
împotrivirilor..............................................................
............................41
 BIBLIOGRAFIE