CUPRINS
|INTRODUCERE |5 |
|CAP. 1. CONCEPTUL DE MANAGER AL UNEI FIRME MODERNE |6 |
|1.1. “Fizionomia” managerului modern |6 |
|1.2. Tipuri de manageri şi stiluri manageriale |9 |
|CAP. 2. ROLUL MANAGERULUI ÎN CADRUL FIRMEI MODERNE |11 |
|2.1. Capacitatea de muncă managerială – coordonată definitorie a |11 |
|rolului managerului modern | |
|2.2. Roluri interpersonale ale managerului modern, jucate în |14 |
|raporturile cu subordonaţii şi cu persoane din afara firmei | |
|2.3. Roluri informaţionale ale managerului modern |15 |
|2.4. Roluri decizionale ale managerului |15 |
|CAP. 3. PROFESIONALIZAREA ACTIVITĂŢII MANAGERIALE |20 |
|3.1. Configurarea profesiei de manager al unei firme moderne |20 |
|3.2. Ocupaţia – element distinct în profesiunea de manager |21 |
|3.3. Meseria ca o activitate specializată a managerului |22 |
|3.4. Îndeletnicirea ca sens distinct a profesiei de manager |23 |
|3.5. Profesionalizarea muncii, a activităţii managerului |24 |
|3.6. Profesionistul – manger al unei firme moderne |25 |
|CAP. 4. CREŞTEREA EFICACITĂŢII MUNCII MANAGERIALE |27 |
|4.1. Utilizarea judicioasă a timpului de lucru, fundamentul |27 |
|creşterii eficacităţii managerilor | |
|4.2. Modalităţi de amplificare a eficacităţii muncii manageriale |28 |
|4.2.1. Programarea managerilor |28 |
|4.2.2. Perfecţionarea raporturilor manageri-subordonaţi |30 |
|4.2.3. Folosirea colaboratorilor moderni ai managementului |32 |
|4.2.4. Utilizarea eficace a secretariatului |35 |
|4.2.5. Modernizarea instrumentarului managerial |37 |
|4.2.6. Organizarea ergonomică a muncii managerului |39 |
|CAP. 5. ROLUL MANAGERULUI CREATIV ÎN CREŞTEREA EFICIENŢEI ŞI A|41 |
|COMPETITIVITĂŢII FIRMEI | |
|5.1. Contribuţia managerului şi a managementului său la creşterea |41 |
|eficienţei şi a competitivităţii firmei | |
|5.2. Evaluarea managementului firmei moderne |43 |
|5.2.1. Specificul eficienţei managementului firmei moderne |43 |
|5.2.2. Evaluarea eficienţei managementului firmei |43 |
|5.3. Implicaţiile managerului asupra eficienţei managementului |49 |
|firmei | |
|5.3.1. Proiectarea şi reproiectarea pe baze riguros ştiinţifice a |49 |
|sistemului de management al firmei | |
|5.3.2. Remodelarea strategiilor şi politicilor firmelor |49 |
|5.3.3. Completarea şi modernizarea instrumentarului de management |49 |
|5.3.3.1. Raţionalizarea procesului decizional |50 |
|5.3.3.2. Intensificarea componenţei operaţionale a muncii de |50 |
|management | |
|5.3.3.3. Pregătirea la nivel superior a managerilor |50 |
|CAP. 6. STUDIU DE CAZ LA S.C. SANDANA COM S.R.L. ZALĂU |51 |
|6.1. Date de identificare a firmei |51 |
| 6.1.1. Despre noi |51 |
| 6.1.2. Produsele |52 |
|6.2. Consideraţii generale privind rolul managerului la S.C. SANDANA|52 |
|COM S.R.L. ZALĂU | |
|6.3. Test aplicat managerilor de la S.C. SANDANA COM S.R.L. ZALĂU |54 |
|6.4. Interpretarea rezultatelor testului aplicat managerilor de la |57 |
|S.C. SANDANA COM S.R.L. ZALĂU | |
|CONCLUZII ŞI PROPUNERI |59 |
|BIBLIOGRAFIE |62 |
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu