DIVERSIFICAREA MIJLOACELOR EDUCATIEI FIZICE PRIN UTILIZAREA ANSAMBLURILOR DE MAJORETE

INTRODUCERE................................................................................................3
PARTEA I .........................................................................................................4
CAPITOLUL I .............................................................................................. ...4
   1.1. Scurt istoric al ansamblurilor de majorete........................................... ...4
   1.2. Motivarea alegerii temei...........................................................................7
   1.3  Scopul şi sarcinile lucrării................................................................... ....9
       1.3.1. Scopul lucrării............................................................................ ......9
       1.3.2. Sarcinile lucrării..............................................................................10
   1.4  Ipoteza lucrării1................................................................................... ..10
PARTEA A II-A FUNDAMENTE TEORETICE............................................11
CAPITOLUL II.................................................................................................11
   2.1. Prevederile programei şcolare pentru disciplina educaţie fizică şi sport
         –  clasa a V-a1.........................................................................................11
   2.2. Gimnastica..............................................................................................23
       2.2.1. Gimnastica ritmică...........................................................................25
       2.2.2. Gimnastica artistică.........................................................................34
       2.2.3. Gimnastica aerobică........................................................................38
       2.2.4. Gimnastica de bază..........................................................................52
   2.3. Elemente de dans....................................................................................54
   2.4. Calităţi motrice.......................................................................................56
       2.4.1.Viteză ...............................................................................................56            
       2.4.2. Îndemânare.......................................................................................57
       2.4.3. Rezistenţă.........................................................................................59
       2.4.4. Forţă.................................................................................................60
       2.4.5. Expresivitatea motrică – componentă de bază în execuţia mişcărilor
                 în ansamblurile de majorete............................................................61
   2.5. Particularităţile morfo – funcţionale şi psihice ale şcolarilor în vârstă de
          11- 12 ani şi valorificarea lor în lecţia de educaţie fizică........................62
CAPITOLUL III................................................................................................68
   3.1. Metodologia de întocmire a ansamblurilor sportive de majorete............68
   3.2. Tipuri de ansambluri de majorete............................................................69
   3.3. Tipuri de coregrafii specific fiecărui ansamblu de majorete...................75
   3.4. Acompaniamentul  muzical specific fiecărui ansamblu de majorete......76
 
PARTEA A III-A CONTRIBUŢII PERSONALE............................................77
CAPITOLUL IV................................................................................................77
   4.1. Protocolul cercetării................................................................................77
    4.1.1.Perioada şi locul de desfăşurarea ale experimentului.......................77
    4.1.2. Prezentarea lotului de subiecţi.........................................................77
    4.1.3. Metode utilizate în cercetare............................................................79
    4.1.4.Testele aplicate pentru determinarea nivelului de dezvoltare al calităţilor motrice specifice...................................................................................80
          4.1.4.1.Teste pentru determinarea nivelului de dezvoltare al
                        calităţilor motrice specifice.......................................................80
   4.2  Modele operaţionale şi programe artistice concepute pentru ansamblurile
          de majorete din şcoli generale.................................................................81          
            4.2.1.Modele operaţionale pentru dezvoltarea calităţilor motrice
                     specifice .......................................................................................90
CAPITOLUL 5 REZULTATE ŞI DISCUŢII.................................................103
   5.1. Analiza comparativă a testelor specifice de motricitate........................103
CONCLUZII SI RECOMANDĂRI................................................................118
BIBLIOGRAFIE.............................................................................................120

ANEXE..........................................................................................................123