FORMAREA, DEZVOLTAREA ŞI EDUCAREA LIMBAJULUI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL
PRIMAR
CUPRINS
Introducere…………………………………………………………………………………………4
CAP.I: Probleme ale curriculum-ului naţional……………………………………………6
1.1. Concepte cu efecte metodologice…………………………………………………………6
1.2. Principii, criterii, componente,
finalităţi………………………………………………….8
1.3. Locul şi rolul limbii române în ciclul
primar…………………………………………….10
CAP.II: Limba şi literatura
română…………………………………...................................13
2.1. Obiective educaţionale……………………………………………………………………13
2.2. Conţinuturi lingvistice în ciclul
primar…………………………………………………..14
2.3. Metode de învăţare………………………………………………………………………..17
CAP.III: Educarea limbajului în ciclul de achiziţii
fundamentale……......................20
3.1. Stabilirea obiectivelor: cadru, specifice şi
operaţionale………………………………….20
3.2. Activităţi de învăţare pentru formarea, educarea şi
dezvoltarea limbajului………………23
3.3. Evaluarea – barometrul activităţii şcolare pentru învăţător
şi elev……………………….31
CAP.IV: Comunicare şi limbaj……………………………………………………………….34
4.1. Ce este limba? Ce este limbajul?…………………………………………………………34
4.2. De ce greşesc copiii în exprimare?……………………………………………………….40
4.3. Jocul didactic folosit în lecţiile de limba română
………………………………………..45
4.4. Formarea şi educarea limbajului prin
lectură…………………………………………….51
CAP.V. Experiment didactic…………………………………………………………………..57
Concluzii..............................................................
.......................................................................
........69
Anexe…………………………………………………………………………………………………71
Bibliografie…………………………………………………………………………………………81
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu