Implementarea Sistemului Integrat de Management – Calitate - Mediu in Domeniul Produselor Electrocasnice

1.1. Generalitati
Prin credibilitatea si recunoasterea internationala pe care le confera, implementarea si certificarea unui sistem al calitatii in conformitate cu standardul ISO 9001:2000 au devenit un imperativ pentru orice organizatie de succes indiferent ca apartine domeniului fabricatie, prestatie de servicii, servicii publice, etc. Conform declaratiilor ISO, la sfirsitul anului 1999, in intreaga lume erau emise 343.643 certificate ISO 9000 in 150 de tari.
Adoptarea unui sistem de manangement al calitatii ar trebui sa fie o decizie strategica a unei organizatii, proiectarea si implementarea unui sistem de management al calitatii al unei organizatii este este influentata de diverse neceistati, de obiective specifice, de produse furnizate, de procesele utilizate si de marimea si structura organizatiei. ISO 9001:2000 este standardul in raport cu care se confirma existenta unui sistem de management al calitatii.
Standardul ISO 9001:2000 cuprinde cerinte referitoare la diverse procese desfasurate în cadrul organizatiei (cum ar fi procesele de: proiectare, marketing, pro-
ductie, furnizarea de servicii, desfacere etc.)
În urma analizei modului cum fiecare cerinta a standardului ISO 9001:2000 poate sa fie respectata (si a analizei cerintelor celorlalte standarde din familia ISO 9000 aplica bile), se stabilesc/ documenteaza o serie de norme interne de buna practica, norme
Care devin obligatorii pentru personalul implicat
Documentele care contin cerintele normative/ normele prin intermediu carora se tin sub control principalele procese din organizatie, precum si dovezile aplicarii lor stau la baza confirmarii existentei sistemului de management al calitatii.
Existenta sistemului de management al calitatii are implicatii pozitive asupra tuturor componentelor sistemului de management (informational, organizatoric, decizional, uman si metodologic – managerial ).
MOD DE REPREZENTARE - SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITATII
Managementul calitatii este o strategie eficace pentru a imbunatatii competitivitatea si a obtine excelenta in afaceri. In Romania exista aproximativ 200 de organizatii care au obtinut certificarea sistemului calitatii in conformitate cu unul dintre modelele pentru sistemele calitatii. Alte cateva sute de organizatii sunt in curs de implementare a propriului sistem al calitatii in dorinta de a cucerii noi piete.
Iata ca la inceput de mileniu, cea de-a treia editie a standardelor internationale care prezinta modele pentru sistemele de management al calitatii prezinta modificari semnificative.
Implementarea sistemelor de management al calitatii trebuie facuta cu scopul de a creste eficienta, productivitatea si competitivitatea organizatiei. Ea trebuie sa includa aspecte umane si manageriale.
Exista o multitudine de factori, care conduc la necesitatea abordarii managementului calitatii, dintre care mentionam:
- Factori de natura economica:
- reducerea costurilor non-calitatii
- cresterea profitului
- Factori de natura comerciala:
- cresterea cifrei de afaceri
- câstigarea de noi segmente de piata;
- diminuarea costurilor în perioada de garantie
- îmbunatatirea imaginii pe piata
- satisfacerea clientului
- o utilizare mai eficienta a personalului
- o utilizare mai eficienta a resurselor
- Realizarea încrederii în produse si servicii, atât pe plan intern cât si extern
- Alinierea la cerintele unor standarde internationale
- Abordarea favorabila a unor relatii contractuale
- Îmbunatatirea calitatii produselor si serviciilor
- Diminuarea efectelor presiunii pietii
- Satisfactia, motivatia, angajamentul, constientizarea personalului propriu
- Îmbunatatirea continua

(...)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu