CUPRINS
CAPITOLUL 1 PUBLICITATEA: DEFINIŢIE ŞI SCURT
ISTORIC......................1
1. 1. Definiţia
publicităţii...........................................................
..............................1
1. 2. Evoluţia
publicităţii................................................................
..........................1
1. 3. Repere istorice privind reglementarea protecţiei
consumatorului – destinatar al
publicităţii................................................................
........................................................4
CAPITOLUL 2: ELEMENTE ALE COMUNICĂRII ÎN PUBLICITATE.................6
CAPITOLUL 3: COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI ŞI IMPLICAŢIILE SALE ÎN
PUBLICITATE.................................................................
..8
3. 1. Factorii definitorii în comportamentul
consumatorului...................................8
3. 2. Tendinţe recente în studiul comportamentului
consumatorilor.....................11
CAPITOLUL 4: PUBLICITATEA ÎNŞELĂTOARE ÎN LEGISLAŢIA
FRANCEZĂ....................................................................
.................................................13
4. 1. Definiţia publicităţii înşelătoare conform doctrinei
franceze........................13
4. 2. Publicitatea mincinoasă şi concurenţa
neloială..............................................14
4. 3. Publicitate mincinoasă vs
escrocherie...........................................................15
4. 4. Publicitatea mincinoasă – Fraudele şi denumirile de
provenienţă.................16
4. 5. Legea franceză din 2 iulie 1963
....................................................................16
4. 6. Legea franceză din 27 decembrie 1973 a faptei de publicitate
înşelătoare....18
4. 7. Condiţii de
incriminare.................................................................
.................18
CAPITOLUL 5: EFECTUL PUBLICITĂŢII ASUPRA TRANSPARENŢEI
PIEŢEI......................................................................
........................................................20
5. 1. Publicitatea
simplă......................................................................
...................20
5. 2. Publicitatea
comparativă.................................................................
...............23
CAPITOLUL 6. PUBLICITATEA ÎN LEGISLAŢIA ROMÂNĂ. CORELAŢII CU REGLEMENTĂRILE
COMUNITARE..................................................................
......26
6. 1. Reglementări ale publicităţii în legislaţia
română.........................................26
6. 2. Interdicţii privitoare la
publicitate.................................................................
26
6. 3. Publicitatea destinată
minorilor...................................................................
..34
CAPITOLUL 7: STUDII DE CAZ
............................................................................
....36
CAPITOLUL 8:
CONCLUZII...................................................................
....................43
BIBLIOGRAFIE................................................................
..............................................45