Analiza Procesului de Privatizare a Comertului Romanesc in Perioada 1995-2004

Cuvânt introductiv I-II
CAPITOLUL 1. PARTICULARITĂŢI ALE COMERŢULUI ROMÂNESC 1
1.1 O succintă abordare istorică 1
1.2 Introducere în comerţul românesc 3
1.3 Definirea, conţinutul şi particularităţile activităţii de comerţ 4
1.3.1 Serviciile comerciale 6
1.3.2 Produsele comerciale 7
1.4 Funcţiile comerţului 9
1.5 Instituţii şi organizaţii teritoriale naţionale cu atribuţii în organizarea şi desfăşurarea activităţii comerciale
1.5.1 Structuri la nivel naţional 11
1.5.2 Instituţii şi organisme centrale cu structuri teritoriale 12
1.5.3 Organizaţii patronale 12
1.6 Comerţul interior şi calitatea vieţii 13
1.7 Particularităţi ale conceptului de dezvoltare durabilă în comerţ 14
1.8 Integrarea comerţului românesc în structurile europene 16
1.8.1 Procesul de integrare economică a României 16
1.8.2 Perspective ale cadrului instituţional şi legislativ al comerţului românesc 18
1.8.3 Comerţul electronic, instrument util în dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii în procesul integrării europene 20
CAPITOLUL 2. SISTEMUL DE INDICATORI STATISTICI CARE CARACTERIZEAZĂ ACTIVITATEA COMERCIALĂ 24
2.1. Caracterizarea statistică a activităţii de comerţ 24
2.2. Indicatorii statistici ai activităţii de comerţ 27
2.2.1. Indicatorii resurselor de muncă 27
2.2.1.1. Indicatorii statistici ai mărimii, structurii şi utilizării resurselor de muncă 28
2.2.1.2. Indicatorii stocurilor de mărfuri 31
2.2.1.3. Indicatorii activităţii comerciale 32
2.2.1.4. Indicatorii preţurilor în comerţul interior 33
2.2.1.5. Indicatorii costurilor în activitatea de comerţ interior 34
2.2.1.6. Indicatorii eficienţei economice şi sociale a comerţului interior 34
2.2.1.7. Indicatorii activităţii comerţului exterior 35
2.2.2. Balanţa comercială 37
2.2.3. Balanţa de plăţi şi poziţia investiţiilor internaţionale 38
2.3. Metode de ajustare a seriilor de timp şi fundamentarea statistică a calculelor de prognoză 39
2.3.1. Metode simple de ajustare a seriilor cronologice 39
2.3.2. Metode analitice de ajustare 40
2.4. Analiza seriilor statistice interdependente, regresia şi corelaţia statistică 40
2.4.1. Tipuri de legături între fenomenele social – economice 42
2.4.2. Metode şi procedee de verificare a legăturilor statistice 44
2.4.3. Metoda seriilor statistice interdependente 45
CAPITOLUL 3. PROCESUL DE PRIVATIZARE AL COMERŢULUI ROMÂNESC 48
3.1. Înfiinţarea societăţilor comerciale 49
3.1.1. Cadrul legal 49
3.1.2. Documente necesare pentru înregistrarea societăţii 50
3.1.3. Avize sau autorizaţii prealabile necesare înregistrării 50
3.2. Sectorul întreprinderilor 52
3.3. Mediul de afaceri 53
3.4. Întreprinderile mici şi mijlocii 54
3.5. Evoluţii pe piaţa muncii 55
3.6. Procesul de privatizare şi perspectivele dezvoltării pieţei de capital 55
3.6.1. Impactul privatizării asupra pieţei de capital 55
3.6.2. Programe şi realizări ale privatizării pieţei de capital 59
CAPITOLUL 4. ANALIZA COMERŢULUI PRIVAT CU AMĂNUNTUL ÎN PERIOADA 1995-2004 61
4.1 Repere generale ale evoluţiei economice a pieţei interne înainte de 1990 62
4.2 Analiza evoluţiei şi structurii principalilor indicatori din comerţ între anii 1995 – 2004 63
4.3 Analiza evoluţiei şi structurii principalilor indicatori din comerţul privat între anii 1995 – 2004 66
4.4 Întreprinderile comerciale private şi comerţul privat cu amănuntul 69
4.5 Comerţul exterior al sectorului IMM 77
4.5.1 Evoluţii de ansamblu în comerţul exterior al României 77
4.5.2 Comerţul exterior al sectorului IMM 80
4.5.3 Exportul sectorului IMM în regim de procesare activă 84
4.6 Evoluţia generală a comerţului exterior al României 89
4.7 Evoluţia importurilor în perioada 1995-2004 91
4.7.1 Structura importurilor pe grupe de mărfuri 92
4.7.2 Analiza comparativă a exporturilor şi importurilor 95
4.8 Indicele preţurilor de consum 95
Concluzii
Anexe
Bibliografie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu