Aspecte ale rolului motivatiei si afectivitatii in instruire

1.    TEMEIURI PSIHOLOGICE ALE INSTRUIRII
1.1    Consideratii Generale
1.2    Perspective Psihologice Ale Invatarii
1.3    Procesele Cognitive Implicate In Invatarea Complexa
1.3.1    Memoria
1.3.1.1    Memoria De Scurta Durata
1.3.1.2    Memoria De Lunga Durata
1.3.1.3    Memorie Explicita
1.3.1.4    Memorie Implicita
1.3.1.5    Memorie Constructiva
1.3.1.6    Modelul Memoriei Duale
1.3.1.6.1    Uitarea
1.3.1.6.2    Interferenta
1.3.1.6.3    Imaginea Mentala Si Encodarea
1.3.1.6.3.1    Elaborarea Si Encodarea Informatiei
1.3.1.6.3.2    Contextul Si Reactualizarea
1.3.1.6.4    Organizarea Informatiilor
1.3.1.6.5    Exersarea Reactualizarii
1.3.1.6.6    Metoda Ricar
1.3.2    Gandirea Si Limbajul
1.3.2.1    Invatarea Prototipurilor Si A Esentialului
1.3.2.2    Invatarea Prin Experienta (experienta De Viata)
1.3.2.3    Forme Ale Gandirii
1.3.2.3.1    Gandirea Propozitionala
1.3.2.3.2    Gandirea Vizuala
1.3.2.3.3    Gandirea Prin Actiune
1.3.2.4    Educarea Gindirii
1.3.3    Rolul Imaginatiei Si Atentiei
1.3.4    Rolul Motivatiei Si Afectivitatii In Instruire
1.3.4.1    Curiozitatea Sau Setea De Cunoastere A Adevarului
1.3.4.2    Sentimentul De Surpriza
1.3.4.3    Convingerea
1.3.4.4    Nelinistea Intelectuala
1.3.4.5    Perceptia Clara A Scopului
1.3.4.6    Perspectiva Aplicabilitatii In Practica
1.3.5    Aspecte Ale Medierii Instruirii
1.3.5.1    Intentionalitatea Si Reciprocitatea
1.3.5.2    Sensul
1.3.5.3    Transcendenta
1.3.5.4    Competenta
1.3.5.5    Autoreglarea Si Controlul Comportamentului
1.3.5.6    Participarea
1.3.5.7    Individualizarea
1.3.5.8    Planificarea Scopurilor
1.3.5.9    Provocarea Interesului
1.3.5.10    Autoschimbarea
2.    PROCESE AFECTIVE IMPLICATE IN ACTIVITATEA EDUCATIONALA
2.1    Definirea Si Caracteristici Ale Proceselor Afectiv - Emotionale
2.1.1    Definitii Ale Afectivitatii
2.1.2    Caracteristici Ale Proceselor Afectiv - Emotionale
2.2    Rolul Structurilor Afective In Activitatea Educationala
2.2.1    Rolul Structurilor Afective Primare Si Complexe
2.2.2    Implicatiile Proceselor Afective Superioare In Activitatea Educationala
2.2.2.1    Rolul Sentimentelor In Activitatea Educationala
2.2.2.2    Pasiunile
2.3    Dimensiunile Procesului Emotional
2.4    Inteligenta Emotionala
2.4.1    Importanta Emotiilor
2.4.2    Definirea Si Caracterizarea Inteligentei Emotionale
2.4.3    Teste De Stabilire A Nivelului De Dezvoltare A Inteligentei Emotionale
2.4.4    Niveluri Si Directii Ale Educarii Inteligentei Emotionale
2.5    Dezvoltarea Afectivitatii
3.    TEST PENTRU INTELIGENTA EMOTIONALA
4.    IMPLICATII PSIHOPEDAGOGICE ALE CREATIVITATII IN ACTIVITATEA EDUCATIONALA
4.1    Definitii Si Delimitari Conceptuale
4.2    Structura Creativitatii
4.2.1    Modelul Bifactorial
4.2.2    Factorii Creativitatii
4.2.2.1    Factori Intelectuali
4.2.2.1.1    Inteligenta
4.2.2.1.1.1    Memoria
4.2.2.1.1.2    Imaginatia
4.2.2.2    Factori Aptitudinali
4.2.2.3    Factori Caracteriali
4.2.2.3.1    Inteligenta Creatoare
4.2.2.4    Factorii De Personalitate
4.2.2.5    Factori De Mediu
4.2.2.5.1    Motivatia
4.2.2.5.2    Temperamentul Si Caracterul
4.2.2.6    Factorii Social - Istorici Si Social - Educativi
4.3    Nivelurile Creativitatii
4.3.1    Creativitatea De Expresie
4.3.2    Creativitatea Procesuala
4.3.3    Creativitatea De Produs
4.3.4    Creativitatea Inovatoare
4.3.5    Creativitatea Inventiva
4.3.6    Creativitatea Emergenta
4.4    Educarea Creativitatii
4.4.1    Depistarea Si Identificarea Potentialului Creativ Al Elevilor
4.4.1.1    Predictia Pe Baza De Examinari Psihologice
4.4.1.2    Predictia Pe Baza Notelor Scolare
4.4.1.3    Predictia Pe Baza Unor Activitati
4.4.2    Stimularea Si Educarea Creativitatii In Scoala
4.4.2.1    Independenta
4.4.2.2    Nonconformismul
4.4.2.3    Incredere In Fortele Proprii
4.4.2.4    Sensibilitatea Fata De Valorile Morale
4.4.2.5    Asumarea Riscului Si Preferinta Pentru Problemele
4.4.3    Invatarea Creativa
4.4.3.1    Modele Si Metode
4.4.4    Creativitatea Individuala Si De Grup
5.    CHESTIONAR DE ATITUDINI CREATIVE
6.    BIBLIOGRAFIE



Persoane cu deficiente mentale - orientare scolara si profesionala


1.    ARGUMENT
2.    PROBLEME GENERAL - TEORETICE ALE OSP (CA ETAPA INITIALA A ORIENTARII IN CARIERA)
2.1    Delimitari Conceptuale
2.1.1    Oreientarea Scolara Si Profesionala In Sens Clasic
2.1.2    Orientarea Scolara Si Profesionala In Sens Modern
2.2    Profesiunea - Calea De Integrare A Tinerilor In Viata Social - Productiva
2.3    Principiile Osp
2.4    Functiile Osp
2.5    Factorii Osp
2.5.1    Obiectivele Si Sarcinile Orientarii Pe Cicluri De Invatamant
2.5.2    Influientele Familiei
2.5.3    Actiunea Educativa A Familiei
3.    PROCESUL ALEGERII CARIERE1. ETAPE SI MECANISME ALE DECIZIEI
3.1    Conceptul De Alegere A Carierei
3.1.1    Definirea Alegerii Carierei Ca Preferinta
3.1.2    Definirea Alegerii Carierei Ca Aspiratie
3.1.3    Definirea Operationala A Alegerii Carierei
3.2    Teorii Ale Alegerii Profesionale
3.3    Modele Explicativ - Interpretative Privind Prientarea Carierei
3.3.1    Modelul Dezvoltarii Conceptului Despre Sine In Comportamentul Vocational Elaborat De D. Super
3.3.2    Perioade Si Stadii In Alegerea Vocationala Dupa Ginzberg, Ginsburg, Elexrad Si Helma
3.3.3    Alegerea Carierei In Conceptia Annei Roe
3.3.4    Alegerea Vocationala Ca Expresie A Personalitatii In Conceptia Lui John Holland
3.3.5    Analiza Comparativa: Constatari Si Evaluari
4.    PROBLEME GENERALE PRIVIND DEFICIENTA MINTALA
4.1    Definirea Conceptului De Deficienta Mintala. Precizari Terminologice
4.2    Gradele Deficientei Mintale - Delimitarea Deficientei Mintale Prin Descrierea Principalelor Caracteristici
4.3    Trasaturi De Specificitate Ale Deficientei Mintale
4.3.1    Caracterul Restarns Al Zonei Proximei Dezvoltari
4.3.2    Vascozitatea Genetica
4.3.3    Heterocronia Dezvoltarii
4.3.4    Inertia Oligofrenica - Expresie A Distorsionarii Dinamicii Corticale
5.    SPECIFICUL SI CERINTELE CONSILIERII OSP LA COPIII CU DEFICIENTA MINTALA
5.1    Problema Integrarii Socio - Profesionale A Deficientilor Mintal
5.2    Variabile De Care Depind Adaptarea Socio - Profesionala A Deficientilor Mintal
5.3    Integrarea Socio - Profesionala A Tinerilor Cu Deficienta Mintala (dificultati De Integrare Specifica)
5.4    Problemele Osp La Sfarsitul Gimnaziului
5.5    Adolescentul Cu Deficienta Mintala Din Scoala Speciala
5.6    Categorii Distincte De Nevoi Esentiale La Deficienta Mintala
5.7    Principii Ale Osp La Copii Deficienti Mintali Din Scoala Speciala
5.8    Tehnici Specifice De Consiliere La Copiii Deficienti Mintal
5.9    Etape Parcurse In Osp La Tinerii Deficienti Mintal
5.10    Stereotipuri Neproductive Cu Privire La Posibilitatile Deficientilor De Intelect Din Scolile Speciale
6.    CERCETAREA ORIENTARII SCOLARE SI PROFESIONALE A DEFICIENTILOR MINTALI COMPARATIV CU CEA A NORMALILOR
6.1    Obiectivele Si Ipotezele Cercetarii
6.2    Descrierea Esantioanelor Investigate De Scolari Cu Handicap Mintal Usor Si De Normali
6.2.1    Strucura Esantionului De Copii Din Scoala Normala
6.2.2    Structura Esantionului De Copii Cu Deficienta Mintala Din Scoala Speciala
6.3    Metodele Utilizate
6.4    Descrierea Probelor
6.5    Prelucrarea Si Interpretarea Rezultatelor Cercetar2. Analiza Calitativa Si Cantitativa A Rezultatelor. Analiza Comparativa Pe Sexe
6.6    Studii De Caz Reprezentative
6.7    Recomandari Privind Organizarea Orientarii Scolare Si Profesionale A Deficientilor Mintal
7.    CONCLUZII SI RECOMANDARI
8.    BIBLIOGRAFIE
9.    ANEXE