I.CONSIDERAŢII GENERALE PRIVIND DREPTUL MARITIM ŞI TRANSPORTURILE MARITIME 1.1. INTRODUCERE ÎN NAVLOSIRE
1.2. PIAŢA MARITIMĂ MONDIALĂ
II. TIPURI DE CONTRACTE MARITIME
2.1. CONTRACTUL DE NAVLOSIRE
2.1.1 DEFINIŢIE
2.1.2.PĂRŢILE CONTRACTULUI DE NAVLOSIRE
2.1.3. TIPURI DE CONTRACTE DE NAVLOSIRE
2.2.CONTRACTUL DE TRANSPORT MARITIM
2.2.1 DEFINIŢIE
2.2.2 PĂRŢILE CONTRACTULUI DE TRANSPORT MARITIM
2.2.3 TIPURI DE CONTRACTE DE TRANSPORT MARITIM
2.3. DIFERENŢE DINTRE CONTRACTUL DE TRANSPORT MARITIM ŞI CONTRACTUL DE NAVLOSIRE
III.EXECUTAREA CONTRACTULUI DE NAVLOSIRE ŞI A CONTRACTULUI DE TRANSPORT MARITIM
3.1. ÎNCĂRCAREA MĂRFURILOR
3.1.1. Îndatoririle armatorului-cărăuş mai înainte de încărcarea mărfurilor, în contractul de navlosire
3.1.2. Portul de incarcare nu a fost anume indicat în charterparty
3.1.3. Aducerea navei în portul şi la locul încărcării.
3.1.4. Alegerea locului încărcării sau al descărcării.
3.1.5. Îndatoririle părţilor contractante la incărcare.
3.1.6. Stivuirea (stowage).
3.2. CĂLĂTORIA PE MARE.
3.2.1.Obligaţiile personale ale armatorului privind voiajul.
3.2.2. Obligaţii nepersonale ale armatorului.
3.2.3. Îndatoririle comandantului în timpul voiajului.
3.2.4. Devierea Abaterea din drum (deviation).
3.2.5. Abandonarea voiajului. Transbordarea.
3.3. SOSIREA ÎN PORTUL DE DESTINAŢIE. DESCĂRCAREA ŞI PREDAREA MĂRFURILOR.
3.3.1. Îndatoririle armatorului în transporturile efectuate pe baza de charterparty.
3.3.2. Îndatoririle destinatarului.
3.3.3 Îndatoririle cărăuşului sau ale agentului sau în portul de descarcare.
3.3.4. Îndatoririle navei şi ale primitorului.
3.3.5. Navlositorul (primitorul) preia marfurile de langa nava (alongside).
3.3.6. Predarea potrivit uzanţelor portuare.
3.3.7. Înmagazinarea mărfurilor de către cărăuş.
IV. ELEMENTELE CONSTITUTIVE ALE CONTRACTELOR MARITIME.
4.1. NAVA PE CARE SE TRANSPORTĂ MĂRFURILE
4.1.1.Indicarea navei
4.1.2Clasa de registru a navei.
4.1.3. Buna stare de navigabilitate a navei.
4.1.4. Indicarea tonajului navei.
4.1.5. Indicarea naţionalităţii navei.
4.1.6. Indicatii referitoare la nava şi la timpul plecării; reziliere.
4.1.7. Clauza „Cu toată celeritatea cuvenită” (with all convenient speed).
4.1.8. Clauza „Se asteaptă să fie gata de încărcare” (expected ready to load).
4.1.9. Locul unde se află nava şi data plecării ei.
4.1.10. „Substituirea navei” (substitution).
4.2. MĂRFURILE DE TRANSPORTAT
4.2.1. Indicarea mărfurilor de transportat.
4.2.2. Mărfurile în contractul de transport maritim pe bază de conosament.
4.2.3. Mărfurile în contractul de navlosire „pe voiaj”.
4.2.4. Mărfurile în contractele „pe timp”.
4.2.5. „Mărfuri legale” (lawful merchandise).
4.2.6. „Încărcatura periculoasă” ; „mărfurile periculoase” (dangerous cargo ; dangerous goods)
4.3. NAVLUL
4.3.1.DEFINIŢIA NAVLULUI
4.3.2.ACCESORII ALE NAVLULUI
4.3.3. DETERMINAREA ŞI CALCULAREA NAVLULUI
4.3.4.NAVLUL ÎN ANGAJAREA „PE TIMP” (time charter)
4.3.5.NAVLUL ÎN CONTRACTUL „PE VOIAJ”(voyage charter)
4.3.6. NAVLUL ÎN VOIAJUL DUS ŞI ÎNTORS ÎN CODUL COMERCIAL ROMÂN
|
|
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu