Dinamica Accidentelor Rutiere

1 Bazele teoretice ale dinamicii autovehiculelor
1.1 Cauzele accidentelor de circulaţie
1.2 Siguranţa circulaţiei rutiere
1.2.1 Elemente de securitate privind autovehiculul
1.2.2 Elemente de securitate privind calea rutieră
1.2.3 Elemente de securitate privind conducătorul auto
1.3 Omul – factor integrator al sistemului ergonomic: om-vehicul-mediu de deplasare
2 Conducătorul auto. Pietonul
2.1 Conducătorul auto
2.1.1 Capacitatea de efort fizic
2.1.2 Percepţia
2.1.3 Raţionamentul
2.1.4 Decizia
2.1.5 Emotivitatea
2.1.6 Întârzierea fiziologică
2.1.7 Întârzierea la frânare
2.1.8 Examinarea medicală şi testarea conducătorilor de autovehicule şi a persoanelor care doresc să deţină permis de conducere auto
2.2 Pietonul
3 Dinamica accidentelor de circulaţie
4 Elemente din dinamica autovehiculului
4.1 Forţele care acţionează asupra roţii
4.1.1 Forţele care acţionează asupra roţii conduse
4.1.2 Forţele care acţionează asupra roţii antrenate
4.1.3 Forţele care acţionează asupra roţii frânate.
4.2 Interacţiunea dintre pneu şi calea de rulare
4.2.1 Suprafaţa de contact dintre pneu şi cale
4.2.2 Mişcarea relativă dintre pneu şi cale
4.2.3 Presiunea normală pe suprafaţa de contact dintre pneu şi cale
4.3 Influenţa condiţiilor de drum şi a interacţiunii pneu-cale asupra siguranţei traficului
4.3.1 Maneabilitatea autovehiculelor
4.3.2 Maneabilitatea autovehiculelor la mersul rectiliniu
4.3.3 Stabilitatea longitudinală la urcare
4.3.4 Stabilitatea la coborârea pantei.
4.3.5 Stabilitatea transversală.
4.4 Rezistenţa la rulare.
4.4.1 Rezistenţa la rularea roţilor.
4.4.2 Rezistenţa aerului.
4.4.3 Rezistenţa datorită pantei
4.4.4 Rezistenţa la demarare
4.5 Frânarea autovehiculului
5 Expertizarea evenimentului rutier
5.1 Introducere în analiza accidentelor de circulaţie
5.1.1 Urme la locul accidentului
5.1.2 Urmele pneurilor
5.1.3 Urme de contact
5.1.3.1 Direcţia de deplasare
5.1.3.2 Poziţia autovehiculelor în momentul impactului
5.1.3.3 Traiectoriile autovehiculului după impact.
5.1.3.4 Tipul autovehiculului.
5.1.3.5 Starea dinamică a autovehiculului înaintea impactului
5.1.4 Urme provenite prin proiectare
5.1.4.1 Părţi componente desprinse din autovehicule
5.1.4.2 Părţi desprinse din încărcătura autovehiculelor
5.1.5 Urme de lichide
5.1.6 Repartizarea urmelor la locul accidentului
5.1.7 Fotografia judiciar operativă.
5.1.8 Noţiuni de topografie anatomică şi de medicină legală
5.1.9 Studiul impactului autovehicul – pieton
5.2 Determinarea vitezei autovehiculului cu ajutorul diagramei tahograf
5.2.1 Determinarea vitezei iniţiale după urmele de frânare
5.2.1.1 Determinarea vitezei iniţiale, frânare cu toate roţile, urmele de frânare continui, profilul longitudinal al drumului înclinat
5.2.1.2 Calculul vitezei iniţiale în cazul în care autovehiculul frânat parcurge mai multe porţiuni de drum cu rezistenţe la rulare
5.3 Timpul de oprire
5.4 Spaţiul de oprire
6 Metodologia întocmirii expertizei tehnice auto.
6.1 Stabilirea obiectului expertizei tehnice auto
6.2 Studierea materialului necesar efectuării expertizei tehnice
6.3 Analiza zonei producerii evenimentului rutier
6.4 Raportul de expertiză tehnică auto
6.4.1 Conţinutul raportului de expertiză tehnică.
6.5 Raporturi de expertiză tehnică
Concluzii finale
Bibliografie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu