Initiative Europene pentru Combaterea Falsificarii si Comntrafacerii Marfurilor

INTRODUCERE:.1
CAPITOLUL I : Consideraţii generale privind falsificarea şi contrafacerea mărfurilor.3
1.1 Conceptul de marfă. Semnificaţii particulare.3
1.2 Falsificări ale mărfurilor. Semnificaţii şi tipuri.3
1.3 Contrafacerea mărfurilor. Dimensiuni actuale.6
1.4 Aspecte economice şi sociale privind falsificarea şi contrafacerea mărfurilor.8
1.4.1 Concurenţa neloială.9
1.4.2 Evaziunea fiscală.9
1.4.3 Publicitatea falsă.11
CAPITOLUL II :Iniţiative europene pentru combaterea falsificării şi contrafacerii mărfurilor.12
2.1 Evoluţia falsificării şi contrafacerii mărfurilor la nivel european.12
2.2 Combaterea falsificării şi contrafacerii mărfurilor în România.13
2.2.1 Instituţii implicate în combaterea falsificării şi contrafacerii mărfurilor.13
2.2.1.1 Asociaţia Română pentru Combaterea Contrafacerilor (ARCC).;.13
2.2.1.2 Organizaţia Antipiraterie în Audiovizual RO-ACT.14
2.2.1.3 Oficiul Român pentru Drepturi de Autor (ORDA).15
2.2.1.4 Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM).16
2.2.2 Legislaţia privind falsificarea şi contrafacerea mărfurilor în România.17
2.3 Combaterea falsificării şi contrafacerii mărfurilor la nivel European.19
2.3.1 Iniţiative privind falsificarea şi contrafacerea mărfurilor în Europa.19
2.3.2 Instituţii implicate în combaterea falsificării şi contrafacerii mărfurilor.21
2.3.2.1 Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF).21
2.3.2.2 Acordul Comercial pentru Combaterea Contrafacerii (ACTA) .22
2.3.2.3 Acordul privind aspectele legate de comerţ ale drepturilor de proprietate intelectuală (Trade Related Aspects of Intellectual Property Rights - TRIPS).23
2.3.3 Legislaţia privind falsifiarea şi contrafacerea mărfurilor.24
CAPITOLUL III : STUDIU DE CAZ : Falsificarea şi contrafacerea parfumurilor .28
3.1 Istoria parfumurilor.28
3.2 Etapele creării parfumurilor .29
3.2.1 Distilarea .29
3.2.2 Infuzia si macerarea.29
3.2.3 Expression.29
3.2.4 Extracţia cu solvenţi volatili.30
3.2.5 Head Space.30
3.3 Piaţa parfumurilor în România .31
3.4 Piaţa parfumurilor la nivel mondial.32
3.5 Fenomenul de falsificare al parfumurilor.34
3.6 Modalitaţi de falsificare a parfumurilor.36
3.7 Parfum original vs. parfum contrafăcut .39
CONCLUZII .42
BIBLIOGRAFIE .44
ANEXE .46