Introducere 6
Capitolul 1. Fundamente teoretice ale procesului de instruire a studenţilor militari
1.1. Caracteristicile generale ale educației 9
1 2 Formele și funcțiile educației 12
1 3 Particularităţi ale educaţiei în mediul militar 18
1 4 Caracterul integrator al dimensiunilor educației 22
1 4 1 Educaţia intelectuală 22
1 4 2 Educația morală 23
1 4 3 Educația fizică 25
1 4 4 Educaţia estetică 25
1 4 5 Educaţia profesională 26
1 4 6 Noile educaţii 28
Capitolul 2 Dimensiunea intelectuală a educație 29
2 1 Definiri – intelect, educație intelectuală 29
2 2 Esența și semnificația educației intelectuale 30
2 3 Principii ale educației intelectuale 32
2 4 Scopurile educației intelectuale 35
2 5 Sarcinile educaţiei intelectuale 38
2 5 1 Informarea intelectuală 38
2 5 2 Formarea intelectuală 39
Capitolul 3 Modalități eficiente de formare și informare intelectuală a studenților militari 41
3 1 Metode şi tehnici de informare utilizate de studenţii militari 41
3 2 Factori favorizanţi ai activităţii de învăţare la studenții militari 44
3 2 1 Factori interni 44
3 2 2 Factori externi 45
3 3 Tipologia metodelor de învățare 47
3 4 Descrierea principalelor metode de învățare cu efecte formative 47
3 5 Modalități productive de activizare a studenţilor militari 51
3 6 Psihoigiena activității intelectuale a studenţilor militari 52
Capitolul 4 Investigarea eficienţei metodelor utilizate de studenţii militari pentru informarea şi formarea intelectuală 54
4 1 Premisele cercetării 54
4 2 Obiectivele cercetării 55
4 3 Prezentarea instrumentelor de colectare a datelor 55
4 3 1 Chestionarul 56
4 3 2 Interviul 57
4 4 Prezentarea şi interpretarea rezultatelor 59
4 4 1 Analiza rezultatelor chestionarului 59
4 4 2 Analiza interviului 77
Concluzii finale şi propuneri 80
Bibliografie 82