Introducere 1
Capitolul I. Ciclul de viata a produsului pe piata 3
1.1. Conceptul ciclului de viata a produsului 3
1.2. Caracterizarea etapelor din ciclul de viata a produsului 4
1.3. Comparative intre etapele de viata a produsului 8
1.4. Activitati utilizate inainte de lansarea pe piata 10
1.4.1. Planificarea strategica in faza de lansare 10
1.4.2. Studierea comportamentului consumatorului si a pietei tinta 12
1.4.3. Cercetarea de marketing in etapa lansarii 15
Capitolul II. Lansarea pe piata si strategiile specific etapei de lansare 17
2.1. Lansarea pe piata 17
2.2. Strategii de promovare utilizate in faza de lansare pe piata 18
2.2.1. Strategii de stabilire a pretului 19
2.2.2. Strategii de promovare si comunicare 22
2.2.3. Strategii de distributie 24
2.2.4. Strategii concurentiale 28
Capitolul III. Rolul inovarii in faza de lansare pe piata a produsului 32
3.1. Caracteristici ale conceptului de inovare in etapa de lansare 32
3.2. Strategia de noi produse in etapa lansarii pe piata 35
3.2.1. Generarea ideilor, prima etapa in conceperea noilor produse 36
3.2.2. Filtrarea ideilor generate pentru noile produse 37
3.2.3. Analiza conceptului si potentialului produsului nou 37
3.2.4. Dezvoltarea noului produs 38
Capitolul IV. Particularităţi în faza de lansare a magazinului Zara
din complexul comercial Iulius Mall 39
4.1. Prezentarea generală a magazinului Zara 39
4.1.1.Grupul Inditex, deţinător al brandului Zara 39
4.1.2. Prezentarea magazinului Zara din Iulius Mall Iaşi 40
4.1.3. Structura organizatorică a magazinului ZARA 43
4.2. Metodologia cercetării utilizată în realizarea studiului practic 44
4.2.1. Metoda de cercetare aleasă pentru studiul de piaţă 44
4.2.2. Obiectivele specifice cercetării 45
4.2.3. Ipoteze de cercetare 46
4.3. Cercetarea aplicativă şi formularea chestionarului 46
4.4. Interpretarea chestionarului pentru lansarea pe piaţă a firmei Zara 47
4.5. Validarea ipotezelor 60
Concluzi 62
Propuneri 65
Anexa 68
Bibliografie 73