CUPRINS
Argument……………………………………………………………………………….......................4
I. MANAGEMENT EDUCATIONAL. DEFINITIE. ASPECTE TEORETICE
I. 1. Managementul educaţional ...........................................................................................................5
I. 2. Funcţiile managementului educaţional în relaţii cu psiho-socialul ..............................................6
II. MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI. ASPECTE TEORETICE
II. 1. Definiţia managementului clasei de elevi …………………………………….….......................6
II. 2. Managementul clasei – o alternativă sau un component necesar...............................................12
II. 3. Managementul clasei în învăţământul primar.............................................................................13
III. ASPECTE STRUCTURAL FUNCŢIONALE ALE MANAGEMENTULUI CLASEI DE ELEVI
III. 1. Aspectul ergonomic...................................................................................................................19
III. 2. Aspectul psihologic...................................................................................................................20
III. 3. Aspectul social – normativ........................................................................................................25
III. 4. Aspectul operaţional .................................................................................................................29
III. 5. Aspectul inovator......................................................................................................................30
IV. ÎNVATAMANTUL SIMULTAN – PERSPECTIVE TEORETICE – AVANTAJE ŞI DEZAVANTAJE
IV. 1. Eficientizarea lecţiilor în condiţiile predării simultane............................................................31
IV. 2. Autoevaluarea în condiţiile predării simultane.........................................................................34
IV. 3. Efecte cognitive la clasele cu predare simultană ………..........................................................37
V. MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI – APLICAŢII LA NIVELUL PROCESULUI INSTRUCTIV – EDUCATIC
V. 1. Managementul conţinuturilor.....................................................................................................42
V. 2. Managementul problemelor disciplinare....................................................................................50
V. 3. Managementul problemelor relaţiilor interpersonale învăţător – elev ………………………..54
VI. ASPECTE PRACTICE PRIVIND MANAGEMENTUL ÎNVĂŢĂMÂNTULUI ÎSIMULTAN – DEMERS INVESTIGATIV
VI. 1. Demersul didactic optim în condiţii simultane ………………………………………………58
VI. 2. Metode de cunoaştere psihopedagogică a elevilor....................................................................64
VI. 3. Exerciţii de socializare a elevilor din clasa simultană..............................................................68
VII. ALTERNAREA MUNCII DIRECTE CU ACTIVITATEA INDEPENDENTĂ ÎN CADRUL LECŢIEI UNITARE ...........................................................................................................................73
Anexe…………………………………………………………………………..….……………........80
Concluzii ş recomandări………………………………………………………….…….....................98
Bibliografie………………………………………………………………………… .....................100