PROVOCARILE PSIHOLOGIEI EDUCATIONALE

C U P R I N S
|I. OBIECTUL ŞI IMPORTANŢA PSIHOLOGIEI ŞCOLARE    |        |
|…………………………………………………….                            |p. 5    |
|   1. Obiectul şi importanţa psihologiei         |p. 5    |
|…………………….                                        |        |
|   2. Aportul psihologiei la modernizarea şi     |        |
|optimizarea                                      |p. 7    |
|activităţii instructiv-educative …………………………….    |        |
|   3. Obiectivele psihologiei şcolare ………………………..|p. 8    |
|II. Conţinutul activităţii psihice umane         |        |
|(sintezĂ) …………………………………………………….                  |p. 11   |
|III. Dezvoltarea psihică a şcolarului,           |        |
|particularităţile psihologice de vârstă ……       |p. 27   |
|   1. Dialectica dezvoltării psihice în          |p. 27   |
|ontogeneză …………                                  |        |
|   2. Factorii dezvoltării psihice …………………………….. |p. 31   |
|   3. Particularităţile psihologice de vârstă ale|        |
|preadolescenţei şi adolescenţei …………………………….     |p. 37   |
|IV. Personalitatea şcolarului şi formarea ei     |p. 43   |
|   1. Noţiunea de personalitate. Caracteristicile|        |
|şi structura personalităţii umane ………………………………   |p. 43   |
|   2. Personalitatea şcolarului.                 |        |
|Particularităţile individuale şi educarea lor în |p. 47   |
|activitatea şcolară ……………………….                   |        |
|     A. Aptitudinile, dezvoltarea lor la şcolari |p. 51   |
|……………….                                          |        |
|     B. Însuşirile temperamentale ale şcolarilor |p. 54   |
|…………….                                           |        |
|     C. Caracterul. Formarea trăsăturilor de     |        |
|caracter la şcolari ………………………………………………………….      |p. 57   |
|V. Cunoaşterea elevilor ……………………………              |p. 61   |
|   1. Particularităţile cunoaşterii psihologice  |p. 61   |
|………………                                           |        |
|   2. Metode aplicate în studierea elevilor      |p. 63   |
|…………………                                          |        |
|VI. învăţarea şcolară …………………………………              |p. 71   |
|   1. Natura psihosocială a învăţării şcolare    |p. 71   |
|……………….                                          |        |
|   2. Tipuri, forme de învăţare şcolară          |p. 73   |
|……………………...                                      |        |
|   3. Condiţiile psihologice ale învăţării       |p. 78   |
|şcolare ……………                                    |        |
|   4. Formarea la elevi a deprinderilor de muncă |        |
|independentă …………………………………………………                 |p. 81   |
|VII. Clasa de elevi ……………………………………….             |p. 83   |
|   1. Clasa de elevi ca grup educaţional ……………………|p. 83   |
|   2. Factorii de grup ………………………………………….         |p. 85   |
|   3. Sociometria ………………………………………………             |p. 89   |
|VIII. RelaŢia profesor – elev ……………………….         |p. 93   |
|   1. Tipologia relaţiei profesor – elev         |p. 93   |
|………………………                                        |        |
|   2. Psihopedagogia profesorilor …………………………..   |p. 95   |
|     2.1. Consideraţii preliminare …………………………….  |p. 95   |
|     2.2. Evaluarea. Autoevaluarea ………………………….   |p. 97   |
|     2.3. Docimologie didactică ………………………………     |p. 100  |
|   3. Încercări de schimbare a atitudinilor      |p. 102  |
|elevilor …………                                    |        |
|IX. Reforma educaŢiei şi orientarea scolară şi   |        |
|profesionala (OSP) în condiŢiile unei situaţii de|        |
|criză a educaŢiei ………………………..                    |p. 107  |
|   1. Precizări terminologice …………………………………      |p. 107  |
|   2. Soluţiile rezolvării crizei educaţiei la   |        |
|nivelul sistemului social global                 |p. 109  |
|…………………………………………………..                            |        |
|   3. Locul, obiectivele, mijloacele de realizare|        |
|a OSP în situaţia de criză a educaţiei           |p. 110  |
|…………………………………                                    |        |
|BIBLIOGRAFIE SELECTIVĂ ……………………………….             |p. 117  |