C U P R I N S
|I. OBIECTUL ŞI IMPORTANŢA PSIHOLOGIEI ŞCOLARE | |
|……………………………………………………. |p. 5 |
| 1. Obiectul şi importanţa psihologiei |p. 5 |
|……………………. | |
| 2. Aportul psihologiei la modernizarea şi | |
|optimizarea |p. 7 |
|activităţii instructiv-educative ……………………………. | |
| 3. Obiectivele psihologiei şcolare ………………………..|p. 8 |
|II. Conţinutul activităţii psihice umane | |
|(sintezĂ) ……………………………………………………. |p. 11 |
|III. Dezvoltarea psihică a şcolarului, | |
|particularităţile psihologice de vârstă …… |p. 27 |
| 1. Dialectica dezvoltării psihice în |p. 27 |
|ontogeneză ………… | |
| 2. Factorii dezvoltării psihice …………………………….. |p. 31 |
| 3. Particularităţile psihologice de vârstă ale| |
|preadolescenţei şi adolescenţei ……………………………. |p. 37 |
|IV. Personalitatea şcolarului şi formarea ei |p. 43 |
| 1. Noţiunea de personalitate. Caracteristicile| |
|şi structura personalităţii umane ……………………………… |p. 43 |
| 2. Personalitatea şcolarului. | |
|Particularităţile individuale şi educarea lor în |p. 47 |
|activitatea şcolară ………………………. | |
| A. Aptitudinile, dezvoltarea lor la şcolari |p. 51 |
|………………. | |
| B. Însuşirile temperamentale ale şcolarilor |p. 54 |
|……………. | |
| C. Caracterul. Formarea trăsăturilor de | |
|caracter la şcolari …………………………………………………………. |p. 57 |
|V. Cunoaşterea elevilor …………………………… |p. 61 |
| 1. Particularităţile cunoaşterii psihologice |p. 61 |
|……………… | |
| 2. Metode aplicate în studierea elevilor |p. 63 |
|………………… | |
|VI. învăţarea şcolară ………………………………… |p. 71 |
| 1. Natura psihosocială a învăţării şcolare |p. 71 |
|………………. | |
| 2. Tipuri, forme de învăţare şcolară |p. 73 |
|……………………... | |
| 3. Condiţiile psihologice ale învăţării |p. 78 |
|şcolare …………… | |
| 4. Formarea la elevi a deprinderilor de muncă | |
|independentă ………………………………………………… |p. 81 |
|VII. Clasa de elevi ………………………………………. |p. 83 |
| 1. Clasa de elevi ca grup educaţional ……………………|p. 83 |
| 2. Factorii de grup …………………………………………. |p. 85 |
| 3. Sociometria ……………………………………………… |p. 89 |
|VIII. RelaŢia profesor – elev ………………………. |p. 93 |
| 1. Tipologia relaţiei profesor – elev |p. 93 |
|……………………… | |
| 2. Psihopedagogia profesorilor ………………………….. |p. 95 |
| 2.1. Consideraţii preliminare ……………………………. |p. 95 |
| 2.2. Evaluarea. Autoevaluarea …………………………. |p. 97 |
| 2.3. Docimologie didactică ……………………………… |p. 100 |
| 3. Încercări de schimbare a atitudinilor |p. 102 |
|elevilor ………… | |
|IX. Reforma educaŢiei şi orientarea scolară şi | |
|profesionala (OSP) în condiŢiile unei situaţii de| |
|criză a educaŢiei ……………………….. |p. 107 |
| 1. Precizări terminologice ………………………………… |p. 107 |
| 2. Soluţiile rezolvării crizei educaţiei la | |
|nivelul sistemului social global |p. 109 |
|………………………………………………….. | |
| 3. Locul, obiectivele, mijloacele de realizare| |
|a OSP în situaţia de criză a educaţiei |p. 110 |
|………………………………… | |
|BIBLIOGRAFIE SELECTIVĂ ………………………………. |p. 117 |