CUPRINS
1.
Introducere.............................................................
................................................1
2. Scurt istoric al mentalităţilor despre tulburările
psihice........................................2
3. Sănătatea mentală – altceva decât simpla lipsă a unei tulburări
psihice............... 2
4. Stigmatizarea –
generalităţi........................................................
...........................5
5. Stigmatizarea din perspectivă
sociologică.........................................................
... 7
1. Modelul de stigmatizare a lui Link şi
Phelan..................................................7
1. Diferenţierea şi
etichetarea.................................................
.................7
2. Efectele etichetării şi ale stigmatizării care i se
succede.....................8
3. Teoria sociologică a
etichetării.................................................
.......... 9
4. Legătura cu
stereotipurile..............................................
.....................10
5. Când diferenţa eu – tu/ noi – ei se transformă în
barieră....................11
6.
Dezavantajul.................................................
......................................11
6. Perspectiva psihologică a
bolii...............................................................
...............13
7. Rolurile asistenţei sociale în sănătatea
mentală....................................................14
8. Cercetarea
calitativă..........................................................
....................................15
1. Metodologia şi obiectivele
cercetării.......................................................
........15
2. Studiu de caz
(I)..............................................................
.................................15
1. Prezentarea clientei şi a
problemei...................................................
...16
2. Istoria
problemei...................................................
...............................17
3. Nevoile şi
resursele...................................................
...........................18
4. Calitatea relaţiilor cu
familia.....................................................
...........20
5. Nivelul
interpersonal...............................................
.............................22
6. Etape parcurse în direcţia
schimbării..................................................
..22
8.3. Studiu de caz
(II).............................................................
................................23
8.3.1 Prezentarea clientei şi a
problemei.......................................................2
3
8.3.2. Istoria
problemei........................................................
...........................24
8.3.3. Nevoile şi resursele
.................................................................
.............26
8.3.4 Calitatea relaţiilor cu
familia..........................................................
.......25
8.3.5 La nivel
interpersonal....................................................
.......................26
8.3.6 Etape parcurse în direcţia
schimbării....................................................27
8.4. Interpretarea datelor cercetării
calitative.......................................................
..28
8.5
Concluzii........................................................
...................................................30
9. Îmbunătăţirea situaţiei beneficiarelor
(intervenţie)...................................................3
1
9.1. Obiectivele intervenţiei, planul de lucru, metode, tehnici şi
instrumente utilizate în
intervenţie......................................................
................................................31
9.2. Relaţiile sociale ale
beneficiarelor......................................................
..............32
9.3. Intervenţia la nivel de
grup................................................................
...............34
9.4 Rolurile asistentului social în
intervenţie......................................................
....36
9.5. Dificultăţi
întâmpinate......................................................
................................36
9.6 Evaluarea intervenţiei
.................................................................
......................37
9.6.1 Evaluarea gradului de îndeplinire a
obiectivelor......................................37
9.6.2 Abilităţile dezvoltate de către beneficiare în urma
intervenţiei................37
9.6.3 Pregătirea încheierii relaţiilor cu
beneficiarele........................................38
9.6.4 După terminarea relaţiei practicant-
beneficiar.........................................38
9.6.5 Concluzii asupra
intervenţiei.....................................................
...............39
10. Concluzii
finale....................................................................
..........................................40
11.
Bibliografia..............................................................
......................................................41
12.
Anexe.....................................................................
........................................................43