1 CUPRINS
Pag.
2 Argument 5
CAP. I Cunoasterea personalitatii copilului de varsta prescolara 9
I.1 Dinamica dezvoltarii proceselor psihice fundamentale
ale copilului de varsta prescolara 9
I.2 Dimensiunile socio-afective ale procesului de integrare
sociala pentru copiii institutionalizati
18
3
4 CAP. II. Asistenta sociala scolara 24
5 II.1 Delimitari conceptuale 24
II.2 Integrarea sociala – mijloc si scop in formarea
personalitatii umane 29
II.3 Institutiile de ocrotire – cadru fizic si psihic de viata
specific unei anumite categorii de copii 45
CAP. III Modalitati concrete de actiune social-scolara utilizate
pentru integrarea scolara a copilului institutionalizat 50
CAP. IV Aspecte referitoare la activitatea de interventie a
asistentului social in dezvoltarea personalitatii si in
3
optimizarea procesului de socializare a copiilor
institutionalizati 79
IV.1 Actiunea asistentului social in sprijinul socializarii
copilului institutionalizat 79
IV.2 Concluzii privind directiile de modernizare a
procesului instructiv-educativ si a organizarii
actuvitatii in centrele de plasament pentru copii
prescolari 91
IV.3 Asistenta sociala si sistemul „plasarii familiale”.
Copii integrati temporar in familii 94
IV.4 Propuneri din punct de vedere al asistentului social
privind modificarea unor aspecte ale organizarii
programului zilnic in centrele de plasament, ce au
o influenta directa asupra dezvoltarii personalitatii
copiilor institutionalizati 97
CAP. V Concluzii 100
Bibliografie
107
Anexe