Copilul institutionalizat. Interventia asistententului social in dezvoltarea personalitatii acestuia

                                  1 CUPRINS
                                                                    Pag.
2 Argument                                              5
CAP.  I     Cunoasterea personalitatii copilului de varsta prescolara   9
      I.1   Dinamica dezvoltarii proceselor psihice fundamentale
           ale copilului de varsta prescolara                           9
      I.2   Dimensiunile socio-afective ale procesului de integrare
           sociala pentru copiii institutionalizati
      18
3
4 CAP.  II. Asistenta sociala scolara                              24
5     II.1  Delimitari conceptuale                                      24
      II.2  Integrarea sociala – mijloc si scop in formarea
           personalitatii umane                                    29
      II.3  Institutiile de ocrotire – cadru fizic si psihic de viata
           specific unei anumite categorii de copii                     45
CAP.  III   Modalitati concrete de actiune social-scolara utilizate
           pentru integrarea scolara a copilului institutionalizat      50
CAP.  IV    Aspecte referitoare la activitatea de interventie a
           asistentului social in dezvoltarea personalitatii si in
                                                                           3
           optimizarea procesului de socializare a copiilor
           institutionalizati                                           79
      IV.1  Actiunea asistentului social in sprijinul socializarii
           copilului institutionalizat                                  79
      IV.2  Concluzii privind directiile de modernizare a
           procesului instructiv-educativ si a organizarii
           actuvitatii in centrele de plasament pentru copii
           prescolari                                              91
      IV.3  Asistenta sociala si sistemul „plasarii familiale”.
           Copii integrati temporar in familii                          94
      IV.4  Propuneri din punct de vedere al asistentului social
           privind modificarea unor aspecte ale organizarii
           programului zilnic in centrele de plasament, ce au
           o influenta directa asupra dezvoltarii personalitatii
           copiilor institutionalizati                                  97
CAP. V      Concluzii                                                100
            Bibliografie
107
            Anexe