cuprins
DEFINIREA ADHD 2
SCURT ISTORIC 3
EPIDEMIOLOGIA ADHD 5
ETIOLOGIA ADHD 6
FACTORII NEUROLOGICI 6
STUDIILE NEUROLOGICE 7
COMPLICAŢIILE DIN TIMPUL PERIOADEI PRENATALE ŞI PERINATALE 9
1.4.2. FACTORII GENETICI 10
Studiile realizate pe gemeni, copii adoptaţi şi pe baza segregării
genetice 10
Evaluarea ADHD 12
PARADIGMA DSM – ABORDAREA CATEGORIALĂ A ADHD 13
PROCEDURILE DE EVALUARE A SIMPTOMELOR ADHD PE BAZA DSM 19
METODE DE INTERVENŢIE 21
OBIECTIVE ALE INTERVENŢIEI ÎN ADHD PENTRU PROFESORI 21
Modificarea şi adaptarea ambianţei sălii de clasă 22
Adaptarea sarcinilor şcolare pentru lucru cu copii cu ADHD 25
PRINCIPALELE TEHNICI ŞI STRATEGII COMPORTAMENTALE 26
Utilizarea întăririlor pozitive 27
Contractul comportamental 27
Acordarea unui semnal prestabilit 28
Comenzi clare şi explicite (specifice) 28
Costuri şi răspunsuri la cost 29
Ignorarea comportamentelor 30
Consecinţe naturale 30
Utilizarea ” regulilor bunicii” 30
Utilizarea pedepsei 31
Time-out 31
Construirea unui plan de TIME OUT 32
Economia de jetoane 33
,,Zece sugestii pentru părinţi şi profesori 39