Argument 3
Capitolul 1. Scurt istoric al adolescenţei în câmpul ştiinţelor
sociale 5
1.1. Hebeologia sau psihologia adolescenţei 6
Capitolul 2. Caracteristicile adolescenţei 8
2.1. Definiţia şi etapele în care se divide adolescenţa 8
2.2. Aspecte ale dezvoltării fizice în adolescenţă 9
2.4. Caracteristici generale ale adolescenţei. 12
2.5. Viaţa socială şi consecinţele ei . 14
2.6. « Criza adolescenţei » 15
Capitolul 3 – Psihologia imaginii de sine 17
3.1. Conceptul de sine, trunchi al imaginii de sine 17
3.2. Noţiuni adiacente concepului de imagine de sine 22
3.3. Tipuri de imagini de sine 23
3.4. Formarea imaginii de sine. 24
Captitolul 4. Dorinţa/Nevoia de a fi primul 32
4.1. Sentimentul de inferioritate ca generator al nevoii de a fi primul
33
4.2. Stima de sine ca generator al dorinţei de a fi primul 37
Capitolul 5. Succesul şcolar 37
5.1. Factori determinanţi pentru succesul şcolar 38
5.2. Factorii inhibatori pentru succesul şcolar 40
5.3. Şcoala – mediu prielnic pentru aplicarea teoriei învaţării 41
Capitolul 6. Metodologia cercetării 43
6.1. Scopul şi obiectivele cercetării 43
6.2. Prezentarea lotului de subiecţi 44
6.3. Prezentarea metodelor şi tehnicilor de cercetare 45
6.3.1. Chestionarul 16 factori primari – 16 PFQ 45
6.3.2. Testul I 3 48
6.3.3. C S E (“Cine sunt eu?”) – o probă de cercetare şi cunoaştere a
Eului şi personalităţii 49
6.4. Prezentarea datelor 50
6.5. Analiza şi interpretarea datelor 64
6.6. Studiu de caz – R. I. 68
Capitolul 7. Concluzii şi sugestii 71