stiinta educatiei

      1. Problematica pedagogiei ca ştiinţă
        1. Definiţia pedagogiei.
        2. Constituirea pedagogiei ca ştiinţă.
     3. Sistemul ştiinţelor educaţiei
     4. Legătura pedagogiei cu alte ştiinţe.
      2. Educaţia ca obiect de studiu al pedagogiei
       2.1 Conceptul de educaţie.
      2.2. Caracteristicile fenomenului educaţiei
       2.2.1 Educaţia ca acţiune socială specific umană.
       2.2.2 Caracterul istoric al educaţiei.
       2.2.3 Specificul naţional al educaţiei.
       2.2.4. Caracterul prospectiv al educaţiei.
       2.3.Funcţiile educaţiei
      2.3.1. Selectarea şi transmiterea valorilor de la societate la
individ, precum şi însuşirea temeinică şi utilizarea creativă a acestora.
      2.3.2. Dezvoltarea conştientă şi progresivă a potenţialului biopsihic
al omului.
      2.3.3.       Pregătirea omului pentru integrarea activă în viaţa
socială.
2.4. Formele educaţiei şi interdependenţa lor
      2.4.1.  Educaţia formală
      2.4.2. Educaţia nonformală.
      2.4.3. Educaţia informală (incidentală)
      2.4.4. Interdependenţa dintre formele educaţiei.
3. Educaţia  în contemporaneitate
      3.1. Educaţia permanentă.
      3.2.Autoeducaţia – corolar al educaţiei permanente
      3.2.1. Conceptul de autoeducaţie.
      3.2.2. Rolul educaţiei în pregătirea educatului pentru autoeducaţie
      3.2.3. Îndrumarea procesului de autoeducaţie.
      Bibliografie
      pagini 23