Trasaturi Comparative ale Tulburarilor de Afectivitate la elevii din Centrele de Plasament si cei crescuti in familie

                                   CUPRINS
INTRODUCERE ………………………………………………………… 1
CAPITOLUL I.  AFECTIVITATEA -  Concept şi cadru de referinţă .....5
1.1. Afectivitatea. Concept si definire…………………………..…5
      1.2. Teorii asupra afectivităţii ………………………………… … 7
      1.3. Proprietăţiile proceselor afective ……………………...……..14
      1.4. Clasificarea trăirilor afective …………………………………18
            1.4.1. Procesele afective primare ………………………..….18
            1.4.2.. Procesele afective complexe …………………………19
       1.2.3. Procesele afective superioare ………………………….20
      1.5. Mediul familial şi efectul său asupra copilului …………………23
      1.6. Viaţa afectivă a copilului de vârstă şcolară mică ………………30
      1.7. Rolul afectivităţii în devenirea umană …………………………34
        8. Psihopatologia afectivităţii…………………………………….36
        9. Sindroamele afective ………………………………………….38
           1.9.1. Sindromul maniacal ……….………………………..….38
            1.9.2. Sindromul depresiv ………………………………….…40
       1.9.3. Instabilitate psiho-afectivă ……………………………..42
           1.9.4. Sindromul Anxios ……………………………………...44
CAPITOLUL II.  SPECIFICUL   AFECTIVITĂŢII   LA   COPII INSTITUŢIONALIZATI
DE   VÂRSTĂ   ŞCOLARĂ  MICĂ ………..…47
      2.1. Cauze ale instituţionalizării ……………………….…………….47
      2.2. Impactul si consecinţele instituţionalizării asupra structurii
              afective …………………..……………………………………..51
                 2.2.1. Deprivarea maternă …………………………………….51
           2.2.2. Separarea de părinţi …………….…………………...….55
      2.3. Dinamica relaţiilor interpersonale în centrul de plasament ……..62
      2.4 Profilul afectiv al copiilor instituţionalizaţi  de vârstă şcolară
             mică ……………………………………………………………..65
CAPITOLUL III.  ROLUL CENTRELOR DE PLASAMENT …..…71
      3.1. Istoricul şi argumentul înfiinţării centrelor de plasament
……….71
      3.2. Organizarea instituţiilor de ocrotire de tip rezidenţial
      …………...89
      3.3. Climatul socio-educativ şi regimul zilnic al centrelor
       de plasament …………………………………………………………93
CAPITOLUL VI.  METODOLOGIA CERCETĂRII ……………. …..…97
           4.1. Obiectivele cercetării………………………………….. ……….97
           4.2. Ipotezele cercetării………………………………….. ………….97
           4.3. Lotul cercetării………………….……………….….. ………….98
           4.4. Prezentarea metodelor şi tehnicilor folosite în cercetare
……….99
           4.4.1. Observatia ……….. ……….………………………..….99
            4.4.2. Testul omuletului …………………………………….…99
       4.4.3. Testul Arborelului ……… ……………………………..101
           4.4.4. Testul Familiei ……….………………………………...101
4.4.4. Chestionarul Woodworth – Mathens ….………………………….....102
CAPITOLUL V.  ANALIZA ŞI INTERPRETAREA REZULTATELOR, STUDII DE CAZ
………………………………………. …..……….104
      5.1. Interpretarea calitativă a rezultatelor obţinute
      la Testul Arborelui …………………………………………………..104
      5.2. Interpretarea calitativă a rezultatelor obţinute
       la Testul Omuleţului ………………………………………………..125
          5.3. Interpretarea calitativă a rezultatelor obţinuţe
      la Testul Familiei …………………………………………….……...151
      5.4. Interpretarea calitativa a rezultatelor obtinute
       la Chestionarul Woodwort – Mathens …………………………….163
      5.5 Studii de caz reprezentative ……………………………………169
           5.5.1. Studii de caz nr. I ……….. .………………………..…169
            5.5.2. Studii de caz nr. II …………………………………….173
                5.5.3. Studii de caz nr. III …………………………………….178
Concluzii si recomandari …………………………………………………..184
Bibliografie ………………………………………………………………...187