regimul juridic al marcilor

REGIMUL JURIDIC AL MARCILOR
Introducere.Scurt istoric………………………………………………………………...4
Capitolul 1- Rolul economic şi funcţiile mărcii …..………………………...……………6
        2.funcţia de diferenţiere a produselor…..……………………..……….. ...7
           3. funcţia de concurenţă…………………..……………………………  ...8
           4. funcţia de garanţie a calităţii…………….……………………………  .8
           5. funcţia de organizare a pieţei………….....………………………… ….9
           6. funcţia de monopol…………………………………………………… .9
           7. funcţia de reclamă……………………….………………………… …10
           8. funcţia de protecţie a consumatorului……..………………………… .11
Capitolul 2 – Istoricul reglementării.Izvoare……………………………………………12
Capitolul 3 – Marca, obiect al protecţiei juridice…………………………….…………15
                 1. definiţie………………………………………….………………......15
           2. semnele din care pot fi constituite mărcile…………………………..16
                  3. numele…………………………………..……..……..………………16
           4. denumirile……………………………………………………………17
           5. degenerarea mărcilor formate din denumiri…………………………19.
           6. sloganuri…………………………………………………..…………19
           7. titlurile de publicaţii…………………………………………………20.
           8. literele şi cifrele………………………………………………...……20
           9. reprezentările grafice……………………………………………...…21
          10. forma produsului………………………………….………….………22
          11. forma ambalajului……………………………………………………24
          12. culoarea produsului sau a ambalajului………………………….……24
          13. prezentarea sonoră …………………………………………..………25
          14. combinaţiile de elemente…………………………………….………26
          15. marca şi numele comercial…………………………………..………26
          16. marca şi denumirile de origine………………………………………27
          17. marca şi indicaţiile de provenienţă…………………………..………27
          18. alegerea mărcii………………………………………………………28
Capitolul 4-  Clasificarea marcilor……………………………………………………..30
                        1.Consideraţii generale……………………………………………….…30
           2.mărcile de fabrică şi cele de comerţ………………………………..…30
           3. mărcile de produse şi cele de servicii……………………………...…30
           4. mărcile individuale şi cele colective………………………….………31
           5. mărcile facultative şi cele obligatorii……………………...…….……32
           6. mărcile simple şi cele combinate……………………..………………33
           7. mărcile verbale, figurative şi sonore………………………………….34
           8.mărcile auditive, vizuale şi sonore……………………………………34
           9.marca agentului sau a reprezentantului……………………………….35
           10.mărcile notorii şi celebre ……………………………………………35
           11.mărcile defensive şi cele de rezervă…………………………………37
           12.marca însoţitoare…………………………….………………………38
           13.marca „telle quelle”………………………………………………….38
           14.marca naţională………………………………………………………38
           15.marca europeană…………………………………………………..…39
Capitolul 5 – Protecţia mărcilor. Condiţii de fond…………………………………..…40
                        1.consideraţii generale…………………………………………………..40
           2.distinctivitatea…………………………………………………………40
           3.liceitatea……………………………………………………………….43
           4.disponibilitatea………………………………………………………...44
           5.modul de folosire a mărcii ………………………………………….…47
Capitolul 6 – Subiectul dreptului la muncă ………………………………………….…49
           1. Subiectul dr. la marca individuală………………………………...…49
           2. Subiectul dr. la marca colectivă…………………………………...…50
Capitolul 7 – Dobandirea  şi stingerea dreptului la marcă………………………………51
                        1. consideraţii generale ………………………………………………….51
           2.Sistemul  dobândirii  dr.  la   marcă   prin   prioritate   de
           folosire……………51
           3.depozitul declarativ…………………………………………………….52
           4.sistemele mixte……………………………………………………...….53
           5.sistemul  dobândirii  dr.  la   marcă   prin   prioritate   de
           inregistrare……..….54
           6.procedura de in registrare………………………………………………55
           7.depozitul reglementar………………………………………………..…55
           8.examenul cererii de inregistrare a mărcii………………………………56
           9.inregistrarea mărcilor şi examenul de fond………………………….…56
                           10.durata      protecţiei      şi      reinnoirea
mărcilor………………………………..57
                        11.modificarea  listei  produselor,  lucrărilor  sau
serviciilor…………….…57
                       12.stingerea dr. la marcă………………………………………………….58
                       13.decăderea din dr. la marcă…………………………………………….59
Capitolul 8 – Natura şi conţinutul dreptului la marcă………………………………..…60
           1. natura dr. la marcă…………………………………………………...60
           2.    trăsăturile    caracteristice     ale     dreptului     la
              marcă……………………...60
           3. conţinutul dr. la marcă……………………………………………….61
           4.  epuizarea  dr.  la  marcă  prin  punerea  in  circulaţie   a
              produselor………61
Capitolul 9 – Transmisiunea dr. la marcă…………………………………………….…63
           1. transmisibilitatea dr. la marcă……………………………………..…63
           2.  principiul  conexităţii  şi  principiul  cesiunii  libere  a
              mărcii..................63
           3. intransmisibilitatea mărcii colective…………………………………63
           4. cesiunea………………………………………………………………63
           5. cesiunea forţată………………………………………………………64
           6. contractul de licenţă………………………………………………….65
           7. efectele contractului de licenţă………………………………………66
           8. inscrierea contractelor de cesiune şi licenţă…………………………67
           9. contractul de franchising…………………………………………….67
Capitolul 10 – Mijloacele de apărare a dreptului la marcă……………………………..68
           1. contestaţia impotriva hotărârilor OSIM……………………………..68
           2. acţiunea in anulare a mărcii………………………………………….70
           3. acţiunea in anulare şi acţiunea in contrafacere………………………71
           4. repunerea in termen………………………………………………….72
           5. uzurparea dreptului la marcă……………………………………...…72
           6. acţiunea civilă………………………………………………………..73
           7. contrafacerea…………………………………………………………74
           8.  contrafacerea  in  sens   restrâns   şi   folosirea   mărcii
              altuia……………...75
           9. imitarea frauduloasă a  mărcii  altuia  şi  folosirea  mărcii
              imitate……...76
          10. aplicarea frauduloasa a mărcii altuia…………………………………77
          11. acţiunea in contrafacere……………………………………………...77
          12. concurenţa neleala……………………………………………………77
Capitolul 11 – Protecţia internaţională a mărcilor………………………………………80
Studiu de caz  …………………………………………………………………………...84
Bibliografie