CUPRINS
Introducere…………………..……………………………………..………………………….. 2
Capitolul I Specificul consilierii în învăţămânul primar
……….…………………………5
I.1. Nevoia de consiliere si beneficiile ei………………………..…………..……………….…. 5
I.2. Problemele şcolarului mic şi necesitatea accentuării rolului
consilierii în rezolvarea lor….. 9
I.3. Rolul şi locul ariei curriculare „Consiliere si orientare” în
planul de învaţamânt….14
I.3.1. Proiectarea curriculumului la decizia şcolii.……………………………………………...20
Capitolul al II-lea Repere metodice ale consilierii copiilor de vârsta
şcolară mică..........30
II.1. Scopul si obiectivele consilierii în învăţământul
primar….………………………..….30
II.2. Metode si tehnici folosite în
consiliere............………......................................…….....34
II.2.1
Observaţia .................................................................
.......................................................................36
II.2.2
Convorbirea ................................................................
.....................................................................37
II.2.3
Dezbaterea..................................................................
......................................................................41
II.2.4
Chestionarul ...............................................................
.....................................................................43
II.2.5 Fişa de caracterizare psihopedagogică …………………………………………………………....45
II.2.6 Studiul de caz ……………………………………………………………………………………...47
II.2.7 Activitaţi
ludice......................................................................
..........................................................51
Capitolul al III-lea Modalitaţi de realizare a consilierii în
învăţământul primar...............57
III.1. Consilierea copiilor in Cabinete de asistenţa
psihopedagogică………………………………...…..57
III.2. Lecţia de consiliere si orientare …………………….…………………..……………………..…68
III.3. Proiectul educaţional….……….……...…………………………………………………….....71
Concluzii………………………………………………………………………………………...90
Bibliografie……………………………………………………………………………………...92