CUPRINS
Argument……………………………………………………………………………….......................4
I. MANAGEMENT EDUCATIONAL. DEFINITIE. ASPECTE TEORETICE
I. 1. Managementul educaţional
............................................................................
...............................5
I. 2. Funcţiile managementului educaţional in relaţii cu psiho-socialul
..............................................6
II. MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI. ASPECTE TEORETICE
II. 1. Definiţia managementului clasei de elevi
…………………………………….….......................6
II. 2. Managementul clasei – o alternativă sau un component
necesar...............................................12
II. 3. Managementul clasei in invăţămantul
primar......................................................................
.......13
III. ASPECTE STRUCTURAL FUNCŢIONALE ALE MANAGEMENTULUI CLASEI DE
ELEVI
III. 1. Aspectul
ergonomic...................................................................
................................................19
III. 2. Aspectul
psihologic..................................................................
.................................................20
III. 3. Aspectul social –
normativ....................................................................
....................................25
III. 4. Aspectul operaţional
............................................................................
.....................................29
III. 5. Aspectul
inovator....................................................................
..................................................30
IV. INVATAMANTUL SIMULTAN – PERSPECTIVE TEORETICE – AVANTAJE ŞI
DEZAVANTAJE
IV. 1. Eficientizarea lecţiilor in condiţiile predării
simultane............................................................31
IV. 2. Autoevaluarea in condiţiile predării
simultane...................................................................
......34
IV. 3. Efecte cognitive la clasele cu predare simultană
………..........................................................37
V. MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI – APLICAŢII LA NIVELUL PROCESULUI
INSTRUCTIV – EDUCATIC
V. 1. Managementul
conţinuturilor..............................................................
.......................................42
V. 2. Managementul problemelor
disciplinare................................................................
....................50
3
V. 3. Managementul problemelor relaţiilor interpersonale invăţător – elev
………………………..54
VI. ASPECTE PRACTICE PRIVIND MANAGEMENTUL INVĂŢĂMANTULUI ISIMULTAN –
DEMERS INVESTIGATIV
VI. 1. Demersul didactic optim in condiţii simultane ………………………………………………58
VI. 2. Metode de cunoaştere psihopedagogică a
elevilor....................................................................
64
VI. 3. Exerciţii de socializare a elevilor din clasa
simultană..............................................................68
VII. ALTERNAREA MUNCII DIRECTE CU ACTIVITATEA INDEPENDENTĂ IN CADRUL
LECŢIEI UNITARE
............................................................................
...............................................73
Anexe…………………………………………………………………………..….……………........80
Concluzii ş recomandări………………………………………………………….…….....................98
Bibliografie………………………………………………………………………… .....................100