Metodele de invatamant predare, invatare, evaluare in invatamanul prescolar
Cuprins
Argument.....................................................................................................................................4
Capitolul 1: Curriculum-ul pentru învăţământul preşcolar ……………………………….6
1.1.Definirea curriculumului ........................................................................................................6
1.2.Cadrul în care a apărut noul curriculum pentru învăţământul preşcolar ……………………7
1.3.Diferenţe care apar între noul curriculum şi vechiul curriculum în preşcolaritate………….8
Capitolul 2:Metode de învăţământ .........................................................................................10
2.1.Definirea metodei ..................................................................................................................10
2.2.. Caracteristicile metodelor de învăţământ…………………………………………………. 11
2.3. Clasificarea metodelor……………………………………………………………………...13
Capitolul 3: Metode de predare - învăţare specifice învăţământului preşcolar…………...23
3.1.Metoda observaţiei …………………………………………………………………………23
3.2.Metoda explicaţiei …………………………………………………………………………...25
3.3Metoda demonstraţiei…………………………………………………………………………26
3.4. Metoda conversaţiei………………………………………………………………………….26
3.5.Exerciţiul……………………………………………………………………………………...27
3.6. Proiectul………………………………………………………………………………………28
3.7.Lucrările practice………………………………………………………………………………28
3.8. Metoda descrierii………………………………………………………………………………28
3.9. Experienţa dirijată……………………………………………………………………………...29
3.10. Desenul …………………………………………………………………………………30
3.11. Povestirea ………………………………………………………………………………30
3.12.Modelarea………………………………………………………………………………..31
3.13.Metoda stimulării pozitive………………………………………………………………31
3.14.Jocul de rol ………………………………………………………………………………31
3.15.Jocul didactic …………………………………………………………………………….32
3.16. Metode interactive de grup în grădiniţă …………………………………………………32
Capitolul 4: Metode de evaluare în învăţământul preşcolar …………………………….40
4.1. Formele evaluării ………………………………………………………………………….41
4.2.Metoda observaţiei…………………………………………………………………………44
4.3Metoda conversaţiei …………………………………………………………………………45
4.4Metoda portofoliului …………………………………………………………………………45
4.5 Metoda proiectelor …………………………………………………………………………..45
4.6. Testul ………………………………………………………………………………………..46
4.7. Studiul produselor activităţii ………………………………………………………………..46
4.8. Metoda consemnării grafice a preferinţelor …………………………………………………46
4.9. Metoda consemnării grafice a progreselor copilului. ………………………………………..47
4.10.. Probele orale, scrise şi practice ……………………………………………………………47
4.11. . Investigaţia ………………………………………………………………………………..47
4.12. Autoevaluarea ………………………………………………………………………………47
4.13. Trierea aserţiunilor ………………………………………………………………………….48
4.14. Analizarea şi interpretarea imaginilor ………………………………………………………48
4.15. Diagrama Venn …………………………………………………………………………..49
4.16. Metoda R.A.I ……………………………………………………………………………..49
Capitolul 5: Metodologie………………………………………………………………………50
5.1Obiective de cercetare ……………………………………………………………………….50
5.2. Ipoteze de cercetare ………………………………………………………………………..51
5.3. Metode de cercetare utilizate ……………………………………………………………….51
5.4. Subiecţii.................................................................................................................................52
5.5.Prelucrarea rezultatelor chestionarului aplicat.......................................................................52
Capitolul 6 : Analiza şi interpretarea rezultatelor cercetări ……………………..............64
6.1. În raport cu ipoteza 1..............................................................................................................64
6.2. În raport cu ipoteza 2..............................................................................................................66
6.3 În raport cu ipoteza 3 ..............................................................................................................72
6.4.În raport cu ipoteza 4...............................................................................................................72
6.5. Concluzii generale..................................................................................................................75
Bibliografie ………………………………………………………………………………….....77