Metodele de invatamant predare, invatare, evaluare in invatamanul prescolar

                 
                                                        Cuprins
Argument.....................................................................................................................................4
Capitolul 1:  Curriculum-ul pentru învăţământul preşcolar ……………………………….6
1.1.Definirea curriculumului ........................................................................................................6   
1.2.Cadrul în care a apărut noul curriculum  pentru învăţământul preşcolar ……………………7
1.3.Diferenţe care apar între noul curriculum şi vechiul curriculum  în preşcolaritate………….8
Capitolul 2:Metode de  învăţământ .........................................................................................10
2.1.Definirea metodei ..................................................................................................................10
2.2.. Caracteristicile metodelor de învăţământ…………………………………………………. 11
2.3. Clasificarea  metodelor……………………………………………………………………...13
Capitolul 3:   Metode de predare - învăţare specifice învăţământului preşcolar…………...23
3.1.Metoda  observaţiei  …………………………………………………………………………23
3.2.Metoda explicaţiei …………………………………………………………………………...25
3.3Metoda demonstraţiei…………………………………………………………………………26
3.4. Metoda conversaţiei………………………………………………………………………….26
3.5.Exerciţiul……………………………………………………………………………………...27
3.6. Proiectul………………………………………………………………………………………28
3.7.Lucrările practice………………………………………………………………………………28
3.8. Metoda descrierii………………………………………………………………………………28
3.9. Experienţa dirijată……………………………………………………………………………...29
3.10. Desenul …………………………………………………………………………………30
3.11. Povestirea ………………………………………………………………………………30
3.12.Modelarea………………………………………………………………………………..31
3.13.Metoda stimulării pozitive………………………………………………………………31
3.14.Jocul de rol ………………………………………………………………………………31
3.15.Jocul didactic …………………………………………………………………………….32
3.16. Metode interactive de grup în grădiniţă …………………………………………………32
Capitolul 4:  Metode de evaluare  în învăţământul preşcolar …………………………….40
4.1. Formele evaluării ………………………………………………………………………….41
4.2.Metoda observaţiei…………………………………………………………………………44
4.3Metoda conversaţiei …………………………………………………………………………45
4.4Metoda portofoliului …………………………………………………………………………45
4.5 Metoda proiectelor …………………………………………………………………………..45
4.6. Testul ………………………………………………………………………………………..46
4.7. Studiul produselor activităţii ………………………………………………………………..46
4.8. Metoda consemnării grafice a preferinţelor …………………………………………………46
4.9. Metoda consemnării grafice a progreselor copilului. ………………………………………..47
4.10.. Probele orale, scrise şi practice ……………………………………………………………47
4.11. . Investigaţia ………………………………………………………………………………..47
4.12. Autoevaluarea ………………………………………………………………………………47
4.13. Trierea aserţiunilor ………………………………………………………………………….48
4.14. Analizarea şi interpretarea imaginilor ………………………………………………………48
4.15. Diagrama Venn …………………………………………………………………………..49
4.16. Metoda R.A.I ……………………………………………………………………………..49
Capitolul 5: Metodologie………………………………………………………………………50
5.1Obiective de cercetare ……………………………………………………………………….50
5.2. Ipoteze  de cercetare ………………………………………………………………………..51
5.3. Metode de cercetare utilizate ……………………………………………………………….51
5.4. Subiecţii.................................................................................................................................52
5.5.Prelucrarea  rezultatelor chestionarului aplicat.......................................................................52
Capitolul 6 : Analiza şi interpretarea rezultatelor cercetări    ……………………..............64
6.1. În raport cu ipoteza 1..............................................................................................................64
6.2. În raport cu ipoteza 2..............................................................................................................66
6.3 În raport cu ipoteza 3 ..............................................................................................................72
6.4.În raport cu ipoteza 4...............................................................................................................72
6.5. Concluzii generale..................................................................................................................75
Bibliografie ………………………………………………………………………………….....77