ocul didactic -metoda si forma de organizare a activitatii instructiv-formative in gradinita de copii

Capitolul 1. Forma de organizare a activităţii în grădiniţa de copii
1.1. Definiţia jocului..........................................................................11
1.2. Organizarea activităţilor didactice în grădiniţa de copii.....13
1.2.1. Jocurile şi activităţile alese..........................................13
1.2.2.Activităţile comune ......................................................14
1.2.3.Activităţile opţionale....................................................15
Capitolul 2. Locul şi rolul jocului didactic în activitatea cu                 preşcolarii
2.1.Importanţa jocului didactic …………………..…….…….......16
2.2.Clasificarea jocurilor didactice ……………...…...……..........17
2.3.Specificul jocului didactic …………………...………...…......19
2.4.Aspecte metodologice ale jocului didactic …...…...…..........20
          2.5. Metodica organizării şi desfăşurării jocului didactic…..…22
Capitolul 3. Metodologia organizării şi cercetării pedagogice
3.1.Ipotezele de lucru …………………………......……......….…24
3.2.Etapele cercetării ……………………………......……............24
3.2.1.Probă pentru limbaj :„Lacune într-un text”.............24
3.2.2. Definirea unei noţiuni………………………....……25
3.2.3. Compararea unor noţiuni..........................................25
3.2.4. Probă pentru evidenţierea conservării cantităţii....26
3.2.5. Probă pentru nivelul cunoştinţelor matematice….26
3.3.Metode folosite în cercetarea pedagogică …......…...…..…..30
3.4.Interpretarea rezultatelor …………………….......…....….....30
Capitolul 4. Metodologia organizării şi desfăşurării jocurilor didactice în scopul exersării deprinderilor de muncă intelectuală.
4.1.Jocuri didactice organizate în activităţi cu întreaga grupă............................................................................................................35
4.2.Jocuri didactice organizate în activităţi
cu grupuri mici, activităţi la alegerea copiilor.......................................38
4.3.Strategii didactice utilizate.......................................................40
4.4.Posibilităţi de evaluare a nivelului dezvoltării deprinderilor de muncă intelectuală................................................................................44
4.5.Tehnici de muncă intelectuală a copilului preşcolar prin jocul didactic...............................................................................................50
Anexe...........................................................................................................55
Concluzii ....................................................................................................84
Bibliografie.................................................................................................85