STUDIU COMPARATIV PRIVIND INTEGRAREA COPIILOR DEFICIENTI MINTAL CU TULBURARI DE LIMBAJ IN INVATAMANTUL OBISNUIT SI IN SCOALA SPECIALA

CUPRINS
ARGUMENT..............................................................................................................................................4
Capitolul I.  Aspecte interdisciplinare privind tulburǎrile de limbaj la copilul din               ciclul primar
  I. 1    Evoluţia limbajului la copilul normal...................................................................................6
  I. 2    Tulburǎri de limbaj specifice vârstei şcolare.......................................................................8
  I. 3    Specificul limbajului la copilul cu deficienţă mintală din şcoala specialǎ.......................14
  I. 4    Particularitǎţile limbajului copiilor integraţi în ciclul primar al învǎţǎmântului
    obişnuit..................................................................................................................................20         
Capitolul II. Problematica integrǎrii elevilor deficienţi mintal cu tulburǎri de
          limbaj în învǎţǎmântul obişnuit
      II. 1   Specificul integrǎrii şi normalizǎrii pentru elevul cu deficienţǎ mintalǎ........................24
      II. 2   Importanţa comunicǎrii pentru copilul deficient mintal din mediul şcolar incluziv.....31
      II. 3   Avantajele şi limitele integrǎrii elevilor deficienţi mintal cu tulburǎri de
                        limbaj.....................................................................................................................................33
              II. 4   Perspective in domeniul educaţiei integrate şi/ sau incluzive în contextul
                învǎţǎmântului românesc contemporan.............................................................................37
Capitolul III.Abordǎri comparative între învǎţǎmântul obişnuit şi învǎţǎmântul     special în contextul practicilor şcolare incluzive
      III. 1 Şcoala specialǎ – centru de resurse.....................................................................................41
      III. 2 Cooperarea dintre şcoala obişnuitǎ şi şcoala specialǎ.......................................................47
      III. 3 Profesorul de sprijin – partener în echipa interdisciplinarǎ din şcoala obişnuitǎ..........50
Capitolul  IV. Implicaţii de ordin practic în procesul integrǎrii şcolarilor deficienţi
          mintal cu tulburǎri de limbaj
        IV. 1  Strategii de intervenţie psihopedagogicǎ în diagnosticarea şi terapia tulburǎrilor
         de limbaj...............................................................................................................................55
        IV. 2  Rolul şi locul programului individualizat pentru şcolarul deficient mintal cu
                         tulburǎri de limbaj..............................................................................................................75
                IV. 3 Programe terapeutice pentru corectarea şi dezvoltarea limbajului la elevii din şcoala specialǎ şi cei integraţi în învǎţǎmântul obişnuit ......................................................... 85 
                 IV. 4 Studii de caz. Diferenţieri în procesul integrǎrii elevilor în şcoala obişnuitǎ/ şcoala
                         Specialǎ...............................................................................................................................101
Capitolul V.Cercetarea unor caracteristici ale limbajului şcolarilor cu deficienţă
                mintală  integraţi în ciclul primar al unor şcoli generale ieşene,
comparativ cu aspectele limbajului elevilor şcolii speciale
„C. Păunescu”
       V. 1 Prezentare generală.............................................................................................................130
       V. 2 Obiectivele cercetării...........................................................................................................130
       V. 3 Ipotezele cercetării...............................................................................................................131
       V. 4 Designul cercetării...............................................................................................................132
       V. 5 Prezentarea, analiza şi interpretarea datelor....................................................................135
CONCLUZII...........................................................................................................................................149
BIBLIOGRAFIE...................................................................................................................................152