|
|ADOLESCENŢA ……………………………………………………….. | | |
|1. Caracterizare generală ………………………………………………... | | |
|2. Perspective de abordarea adolescenţei ……………………………….. | | |
| a. Perspectiva cognitivă | |4 |
|……………………………….. | | |
| b. Perspectiva psihomorală | |6 |
|………………………………. | | |
| c. Perspectiva psihosocială | |8 |
|………………………………… | | |
|3. Personalitatea adolescentului …………………………………. | |13 |
| a. Tipuri de Euri | |13 |
|………………………………… | | |
| b. Stima de sine şi nivelul de aspiraţii ………………………………..| |16 |
|ÎNVĂŢAREA ÎN ŞCOALĂ ………………………………. | |21 |
|1. Caracteristici ale învăţării în şcoală ……………………………….. | |21 |
| a. Procese şi factori implicaţi în învăţarea de tip | |22 |
|şcolar ………………. | | |
| b. Tipuri de învăţare | |32 |
|……………………………….. | | |
|2. Motivaţia – factor dinamizator al învăţării în şcoală | |38 |
|……………… | | |
|FACTORII DETERMINANŢI ÎN ALEGEREA PROFESIEI ……… | |42 |
|1. Aptitudini ……………………………………………………………. | |42 |
| a. Definirea aptitudinilor ……………………………………………… | |42 |
| b. Aptitudini şi deprinderi …………………………………………….. | |48 |
| c. Aptitudini speciale …………………………………………………. | |50 |
|2. Inteligenţa – aptitudine generală fundamentală ……………………. | |50 |
|3. Teoria inteligenţelor multiple ……………………………………….. | |57 |
|4. Modelul sociocultural ………………………………………………… | |61 |
|METODOLOGIA CERCETĂRII | |71 |
|1. Obiectivele cercetării ……………………………………………………….. | |71 |
|2. Ipotezele cercetării ………………………………………………………….. | |71 |
|3. Eşantionul de subiecţi ………………………………………………………. | |72 |
|4. Designul experimental ………………………………………………………. | |72 |
| a. Variabilele cercetării ………………………………………………………. | |72 |
| b .Metode de lucru ……………………………………………………………. | |72 |
| c. Procedura de lucru ………………………………………………………….. | |72 |
|ANALIZA ŞI PRELUCRAREA DATELOR …………………………. | |75 |
|CONCLUZII …………………………………………………………….. | |89 |
|Bibliografie …………………………………………………………….. | |92 |
|Anexe …………………………………………………………………… | |93 |