FACTORI CAUZALI SI CONDITIONALI IN ALEGEREA PROFESIEI LA ADOLESCENTI

|
|ADOLESCENŢA ………………………………………………………..                          | |     |
|1. Caracterizare generală ………………………………………………...              | |     |
|2. Perspective de abordarea adolescenţei ………………………………..      | |     |
|     a. Perspectiva cognitivă                                | |4    |
|………………………………..                                               | |     |
|     b. Perspectiva psihomorală                              | |6    |
|……………………………….                                                | |     |
|     c. Perspectiva psihosocială                             | |8    |
|…………………………………                                                | |     |
|3. Personalitatea adolescentului           ………………………………….    | |13   |
|     a. Tipuri de Euri                                       | |13   |
|…………………………………                                                | |     |
|     b. Stima de sine şi nivelul de aspiraţii  ………………………………..| |16   |
|ÎNVĂŢAREA ÎN ŞCOALĂ                    ……………………………….         | |21   |
|1. Caracteristici ale învăţării în şcoală   ………………………………..   | |21   |
|    a. Procese şi factori implicaţi în învăţarea de tip      | |22   |
|şcolar ……………….                                               | |     |
|    b. Tipuri de învăţare                                    | |32   |
|………………………………..                                               | |     |
|2. Motivaţia – factor dinamizator al învăţării în şcoală     | |38   |
|………………                                                       | |     |
|FACTORII DETERMINANŢI ÎN ALEGEREA PROFESIEI ………              | |42   |
|1. Aptitudini …………………………………………………………….                       | |42   |
|   a.  Definirea aptitudinilor ………………………………………………            | |42   |
|   b. Aptitudini şi deprinderi  ……………………………………………..          | |48   |
|   c. Aptitudini speciale  ………………………………………………….              | |50   |
|2. Inteligenţa – aptitudine generală fundamentală …………………….  | |50   |
|3. Teoria inteligenţelor multiple ………………………………………..          | |57   |
|4. Modelul sociocultural  …………………………………………………                | |61   |
|METODOLOGIA CERCETĂRII                                       | |71   |
|1. Obiectivele cercetării ………………………………………………………..            | |71   |
|2. Ipotezele cercetării …………………………………………………………..             | |71   |
|3. Eşantionul de subiecţi ……………………………………………………….             | |72   |
|4. Designul experimental ……………………………………………………….              | |72   |
|   a. Variabilele cercetării ……………………………………………………….          | |72   |
|   b .Metode de lucru …………………………………………………………….               | |72   |
|  c. Procedura de lucru …………………………………………………………..             | |72   |
|ANALIZA ŞI PRELUCRAREA DATELOR ………………………….                   | |75   |
|CONCLUZII ……………………………………………………………..                          | |89   |
|Bibliografie ……………………………………………………………..                       | |92   |
|Anexe ……………………………………………………………………                             | |93   |