Forme de realizare a educatiei morale la scolarul mic

CAP. I - DELIMITARI CONCEPTUALE   4
  1.1. ESENTA SI SCOPUL EDUCATIEI MORALE      4
  1.2. CONTINUTUL MORALEI    4
  1.3.DEZIDERATELE EDUCATIEI MORALE     6
  1.4. PRINCIPIILE EDUCATIEI MORALE     8
  1.5. PARADIGMELE EDUCATIEI MORALE     10
  1.6. METODE SI PROCEDEE  DE EDUCATIE MORALA 10
    1.6.1. Explicatia morala 10
    1.6.2. Convorbirea morala     11
    1.6.3. Povestirea morala 11
    1.6.4. Exemplul    12
    1.6.5. Exercitiul moral  12
  1.7.CONTINUTUL EDUCATIEI MORALE 13
  1.8.PARTICULARITATILE EDUCATIEI MORALE LA PRESCOLAR SI SCOLARUL MIC     13
  1.9.CUM INVATA COPILUL MORALA ? 14
  1.10. INTERDEPENDENTA EDUCATIEI MORALE CU CELELALTE COMPONENTE ALE
  EDUCATIEI 15
CAP. II - DEFINIREA PSIHOLOGIEI COPILULUI. DEZVOLTAREA   17
PSIHICĂ: FACTORI, LEGI, MECANISME 17
  2.1. Probleme de care se ocupă psihologia copilului    17
  2.2. Factorii fundamentali ai dezvoltării psihice      18
    2.2.1. Ereditatea şi rolul său în dezvoltarea fiinţei umane     18
    2.2.2. Mediul şi rolul său în dezvoltarea psihică umană    19
    2.2.3. Educaţia, factor principal al dezvoltării psihice umane  21
    2.2.4. Interacţiunea optimă a factorilor fundamentali ai dezvoltării
    psihice 21
  2.3. Dezvoltarea psihică   22
    2.3.1. Definirea şi caracterizarea generală a dezvoltării psihice umane
    22
    2.3.2. Conceptul de stadiu de dezvoltare  23
    2.3.3. Etapele, ciclurile şi stadiile dezvoltării psihice umane 24
CAP. III - DEZVOLTAREA FIZICĂ ŞI PSIHICĂ A PREŞCOLARULUI 26
  3.1.      Dominanţele în profilul dezvoltării copilului preşcolar 26
  3.2. Regimul de viaţă şi dezvoltarea fizică a preşcolarului 26
  3.3. Dezvoltarea capacităţilor perceptive, de observare şi de reprezentare
  între 3 şi 6 ani.    27
  3.4. Particularităţile gândirii preşcolarului    28
  3.5. Dezvoltarea limbajului la preşcolari   29
  3.6. Memoria şi imaginaţia – aspecte caracteristice ale copilului
  preşcolar 31
  3.7. Particularităţile atenţiei preşcolarului    32
  3.8. Transformări semnificative ale afectivităţii între 3 şi 6 ani      32
  3.9. Motricitate – voinţă – motivaţie – particularităţi specifice
  preşcolarilor  33
  3.10. Preşcolaritatea şi construirea bazelor personalităţii 34
CAP. IV - DEZVOLTAREA FIZICĂ ŞI PSIHICĂ A ŞCOLARULUI MIC 36
  4.1. Dominanţele în profilul dezvoltării psihice a şcolarului mic 36
  4.2. Regimul de viaţă şi dezvoltarea fizică între 6 şi 10 ani     36
  4.3. Particularităţile atenţiei şcolarului mic   37
  4.4. Dezvoltarea percepţiilor şi a capacităţilor observative între 6 şi 10
  ani 38
  4.5. Evoluţia reprezentării la şcolarul mic 39
  4.6. Aspectele principale ale dezvoltării limbajului între 6 şi 10 ani  39
  4.7. Gândirea concret-operatorie a şcolarului mic      40
  4.8. Memoria şi imaginaţia – aspecte caracteristice şcolarităţii mici   41
  4.9. Specificul vieţii afective a şcolarului mic 42
  4.10. Motivaţia şi voinţa – manifestări specifice şcolarului mic  42
  4.11. Principalele aspecte ale dezvoltării personalităţii şcolarului mic
  43
BIBLIOGRAFIE     46