CUPRINS
Argument 4
Capitolul I: CONSIDERAŢII TEORETICE 6
1. Munca – activitate fundamentală a existenţei umane 7
1.1. Conceptul de muncă şi locul său în psihologie 7
1.2. Socializarea profesională în cadrul organizaţional
10
1.2.1. Factorii şi procesul socializării profesionale 11
1.3. Personalitate şi muncă 13
1.3.1. Factorii de personalitate implicaţi în comportamentul profesional
13
1.3.2. Adaptarea la cerinţele muncii-proces de modelare a personalităţii
14
1.3.3. Compatibilitatea persoană-muncă 15
2. Personalitatea-dimensiune esenţială a psihicului uman 17
2.1. Conceptul de personalitate 17
2.2. Personalitatea-un sistem complex 19
2.3. Procesul de socializare al individului 22
2.4. Teoriile personalităţii 26
2.5. Teoria Big Five despre personalitate 28
3. Personalitate modală 33
3.1. Personalitatea modală în domeniul profesional 39
4. Particularităţi psihice ale conducerii auto 43
4.1. Conţinutul obiectiv al activităţii de conducere auto 43
4.2. Elaborarea şi adoptarea deciziilor 48
5. Aptitudinea pedagogică 50
Capitolul II: METODOLOGIE 58
1. Obiective 59
2. Ipoteze 60
3. Subiecţi 61
4. Metoda 62
1. Chestionarul Neo Pi-R 62
2. Metoda aprecierii obiective 67
Capitolul III: PRELUCRAREA ŞI INTERPRETAREA DATELOR 69
1. Studiul personalităţii modale la instructorii auto 70
2. Trăsăturile de personalitate modală-predictori pentru succesul
profesional 77
Capitolul IV: CONCLUZII 79
Bibliografie 82