CUPRINS
INTRODUCERE............………………………………………………………….…........3
CAPITOL I TURISMUL. PIAŢA TURISTICĂ………………………........4
1.1 CONCEPTE SI DEFINITII……………………………………………………..........4
1.1.1 Turism. Turist - definiţii……………………………………………………............4
1.1.2 Scurt
istoric.....................................................…………………………......
............4
1.1.3 Abordari
contemporane..............................……………………………..................6
1.2 FORME DE
TURISM.......................................………………………………............7
1.2.1 Clasificarea formelor de
turism.........................…………………..….........…........7
1.2.2 Forme moderne de
turism.............................…………………….……...................8
1.2.2.1 Turismul de
afaceri...........................................…………………..........…........
9
1.2.2.2 Turismul urban
...................................……………………………...................11
1.2. 3 Turismul
rural...............................................……………...........……......
..............12
1.2.3.1 Definiţii şi
concepte.............................................................………....
..............13
1.2.3.2 Satul turistic.Activitaţile de turism
rural.......………………...……..................14
1.2.3.3 Organizarea turismului
rural..............………………………..……..................14
1.3 PIAŢA TURISTICA..............…………………………………………....……..........15
1.3.1
Caracteristici.......................…………………………………...........…..............
....15
1.3.2 Cererea
turistica.................…………………………………….......……...............16
1.3.3 0ferta turistica
...............………………………………………........…..................17
CAPITOL II PROGRAMUL DE MARKETING. PROMOVAREA.
SPECIFICUL ACESTOR ACTIVITĂŢI IN TURISM…...........18
2.1 PROGRAMUL - INSTRUMENT AL PLANIFICARII IN CADRUL
ACTIVITATII DE MARKETING………………………………………………......18
2.1.1 Planificarea activitaţii de
marketing......……………………….......……................18
2.1.1.1 Nivelurile
planificării............................………………………...……..............18
2.1.1.2 Misiunea firmei. Misiunea firmei de
servicii..………………....……...............18
2.1.1.3 Obiectivele de
marketing.........................……………….........……..................18
2.1.2 Materializarea procesului de
planificare.........………...................……...................19
2.1.2.1 Funcţiile planului de
marketing................………….................….....................19
2.1.2.2 Structura planului de
marketing..............……………............…..….................20
2.1.3 Programul de
marketing..............................…………………….....…....................20
2.1.3.1 Tehnici folosite în
programare.....................….......................……...................
21
2.2 SISTEMUL DE COMUNICATII AL INTREPRINDERII CU MEDIUL.
ACTIVITATEA DE PROMOVARE ………………………………………….........22
2.2.1 Sistemul de comunicaţii al
firmei...................……………….........……...............22
2.2.2 Locul promovarii în cadrul mixului de
marketing..………………...……..............23
2.2.3 Mixul
promoţional..................………………………………….........…................24
2.2.3.1
Publicitatea...............……………………………......................…...............
.....24
2.2.3.2 Promovarea
vânzarilor..........…………………………............…….................24
2.2.3.3 Relaţiile
publice......................………………….......................……...............
..25
2.2.3.4 Utilizarea marcilor, foţele de vanzare şi manifestarile
promoţionale….…..….25
2.3 SPECIFICUL ACTIVITATII DE MARKETING IN TURISM ………....……...25
2.3. 1 Elementele care diferenţiaza serviciile de bunurile
fizice,
respectiv serviciile turistice de celelalte
servicii......………….......……................25
2.3.2 Mixul de marketing în
turism.........……………………………….....…................26
2.3.2.1
Produsul....................................…………………....................……...
..............26
2.3.2.2
Preţul.........................................……………………….............…….....
...........27
2.3.2.3
Distribuţia...................................…………….........................
..…….................28
2.3.3 Specificul promovarii in turism
.........……………….......................…...................29
CAPITOL III POTENŢIALUL AGROTURISTIC DIN ROMÂNIA
ŞI VALORIFICAREA ACESTUIA...…………………….….........31
3 1 SCURT ISTORIC AL DEZVOLTĂRII TURISMULUI
RURAL IN ROMANIA...…………………………………………………..….......31
3.2. ASPECTE DIN EXPERIENŢA INTERNAŢIONALA IN DOMENIUL
ORGANIZĂRII ŞI DEZVOLTARII TURISMULUI
RURAL...........................….........32
3.2.1. Turismul rural din
Austria.........……………………………………..…................32
3.2.2 Turismul rural în Franta
............………………………….................…...................33
3.3 PRINCIPALELE ZONE AGROTURISTICE DIN ROMANIA.
.............….........34
3.3.1 Zona agroturistica
Bran.............……………………………………….…................34
3.3.1.1 Satul Bran.
..........................…………………………...................…..................35
3.3.2 Zona agroturistică Maramureş.....……………………………………..…................35
3.3.2.1 Satul
Calineşti.......................………………………………...........…................36
3.3.3 Zona agroturistica MarginimeaSibiului.
......…………………….......…..................37
3.3.3.1 Satul Sibiel...
...............................………………………………...….................38
3.3.4 Zona agroturistica
Muscel............…………………………………….…................38
3.3.4.1 Satul
Lereşti.........................………………………………...........….................39
3.4 CEREREA TURISTICĂ DIN
ROMÂNIA.........………………................................39
3.4.1 Fluxurile turistice internaţionale spre
România......………………….....................39
3.4.2 Cererea in turismul rural din
România.....………………………...….................42
3.5 PROMOVAREA ACTUALĂ A TURISMULUI RURAL
PE PIAŢA INTERNÂ ŞI INTERNAŢIONALĂ...…………………………….........42
CAPITOL IV PROGRAM DE PROMOVARE A TURISMULUI
RURAL DIN ROMÂNIA.......…………………………………..........45
4.1 ANALIZA MEDIULUI INTERN ŞI EXTERN..
........................................................45
4.1.1 Analiza mediului intern..
.................................................................…..........
...........45
4.1.2Analiza mediului
extern....................................................................….
....................46
4.1.2.1
Macromediul........................…………………………………......….................46
4.1.2.2
Micromediul...........................…………………………………...…..................46
4.2 ANALIZA SWOT
................................……………………....................…...............
.49
4.2.1 Analiza SWOT a potenţialului turistic al
României.....……………...….................49
4.2.2 Analiza SWOT a potenţialului turistic rural al
Româmei............……....................50
4.3 OBIECTIVELE PROGRAMULUI.....………………………………........…...........50
4.4 STRATEGIA DE PROMOVARE. .....…………………………...........…...............51
4.5 PROGRAMUL DE PROMOVARE. .........……………………….........…..............51
4.5.1 Utilizarea diagramei Gantt..
..............……………………………….….................53
4.5.2 Utilizarea metodelor PERT şi CPM .....……………………………..……..............55
4.5.2.1 Stabilirea listei activitaţilor şi evenimentelor.
Determinarea relaţiilor dintre activitaţi..…………………………...................55
4.5.2.2 Estimarea timpului necesar pentru fiecare
activitate..........……......................56
4.5.2.3 Trasarea reţelei PERT. Stabilirea drumului critic
...………....….…....................56
4.6 BUGETUL……………………………………………………………………………..59
BIBLIOGRAFIE........................……………………………………………….….........61
ANEXE……………………………………………………………………………………..62
Harta regiunilor.Harta judetelor…………………………………………………….62
Experienta ANTREC…………………………………………………………………63
Scopul ANTREC……………………………………………………………………64
Evenimente importante organizate de ANTREC…………………………………65