Principiile didactice

Cuprins
Capitolul 1
1. Introducere………………………………………………
    1.1. Tratarea problemei în literatura de specialitate……..
             1.1.1. Legile proprii ale pedagogiei ………………..
             1.1.2. De la legi la principii educaţionale
             1.1.3. De la principii la norme educative
             1.1.4. De la norme la reguli de acţiune
    1.2. Caractere generale ale principiilor didactice
    1.3. Definirea principiilor didactice
Capitolul 2
2.1.  Motivaţia alegerii temei
2.2.  Ipoteze de lucru şi obiective propuse în lucrare
Capitolul 3
3. Aplicarea creativă a fiecărui principiu didactic pe exemple de
conţinuturi de la fiecare clasă (V-VIII)
       3.1. Noţiuni generale
       3.2. Suportul ştiinţific al principiilor şi normelor didactice
       3.3. Sistemul principiilor didactice
       3.4. Principiul participării conştiente şi active a elevilor în
                                         activitatea de învăţare
       3.5. Principiul intuiţiei
       3.6. Principiul însuşirii temeinice a cunoştinţelor şi
deprinderilor
       3.7. Principiul sistematizării, structurării şi continuităţii
       3.8. Principiul accesibilităţii sau al orientării după
particularităţile   de vârstă şi individuale
       3.9. Principiul legării teoriei de practică
Capitolul 4
4. Aplicarea principiilor didactice în practici cu elevii din orizontul
local şi cu prilejul excursiei geografice
Capitolul 5
5.1. Concluzii şi propuneri
5.2. Anexe
5.3. Bibliografie