CUPRINS
PREFAŢĂ
TEMEIURI PSIHOLOGICE ALE INSTRUIRII
1. Consideraţii generale
2. Perspective psihologice ale învăţării
3. Procesele cognitive implicate în învăţarea complexă
3.1. Memoria
3.2. Gândirea şi limbajul
3.3. Rolul imaginaţiei şi atenţiei
4. Rolul motivaţiei şi afectivităţii în instruire
5. Aspecte ale medierii instruirii
Bibliografie
PROCESE AFECTIVE IMPLICATE ÎN ACTIVITATEA EDUCAŢIONALĂ
1. Definirea şi caracteristici ale proceselor afectiv-emoţionale
1.1. Definiţii ale afectivităţii
1.2. Caracteristici ale proceselor afectiv-emoţionale
2. Rolul structurilor afective în activitatea educaţională
2.1. Rolul structurilor afective primare şi complexe
2.2. Implicaţiile proceselor afective superioare în activitatea
educaţională
2.2.1. Rolul sentimentelor în activitatea educaţională
2.2.2. Pasiunile
3. Dimensiunile procesului emoţional
4. Inteligenţa emoţională
4.1. Importanţa emoţiilor
4.2. Definirea şi caracterizarea inteligenţei emoţionale
4.3. Teste de stabilire a nivelului de dezvoltare a inteligenţei
emoţionale
4.4. Niveluri şi direcţii ale educării inteligenţei emoţionale
5. Dezvoltarea afectivităţii
ANEXĂ - TEST PENTRU INTELIGENŢA EMOŢIONALĂ
Bibliografie
IMPLICAŢII PSIHOPEDAGOGICE ALE CREATIVITĂŢII ÎN
ACTIVITATEA EDUCAŢIONALĂ
1. Definiţii şi delimitări conceptuale
2. Structura creativităţii - modelul bifactorial. Factorii creativităţii
2.1. Structura creativităţii
2.2. Factorii creativităţii
2.2.1. Factori intelectuali (inteligenţa, memoria, imaginaţia)
2.2.2. Factori aptitudinali
2.2.3. Factori caracteriali (de personalitate);
2.2.4. Factori de mediu (istorico-sociali şi educativi).
3. Nivelurile creativităţii
4. Educarea creativităţii
4.1. Depistarea/ identificarea potenţialului creativ al elevilor
4.2. Stimularea şi educarea creativităţii în şcoală
4.3. Învăţarea creativă – modele şi metode
4.4. Creativitatea individuală şi de grup
Anexă - CHESTIONAR DE ATITUDINI CREATIVE
Bibliografie
Pagini 94
-----------------------
4