Cuprins
INTRODUCERE
CAPITOLUL 1
BAZA TEORETICĂ A CERCETĂRII
1. 1 PSIHOMOTRICITATEA ŞI VÂRSTELE COPILĂRIEI
1.1.1 Definiţii
1.1.2. CARACTERISTICI
1.1.2.1.Caracteristicile dezvoltării psihomotrice
1.1.2.2.Caracteristicile generale ale procesului de creştere şi
dezvoltare
1.1.3. LEGILE DEZVOLTĂRII PSIHOMOTRICE
1.1.3.1. Legile dezvoltării psihomotrice
1.1.3.2.Teorii privind evoluţia psihomotricităţii
1.1.4. ETAPELE DEZVOLTĂRII PSIHOMOTRICE
1.1.5. FORME DE EXPRIMARE MOTRICĂ ALE
ACTIVITĂŢILOR CORPORALE
1.1.5.1.Formele de bază ale expresiei motrice
1.1.5.2. Comunicarea motrică
1.1.6 Cercetări în domeniul psihomotricităţii
1 CAPITOLUL 2
TULBURĂRI DE PSIHOMOTRICITATE
2.1 TULBURĂRILE INSTRUMENTALE - RISC ÎN DEZVOLTAREA CAPACITĂŢILOR
UMANE
2.2. DISLEXO-DISGRAFIA
2.2.1 Definire, caracteristici şi clasificare
2.2.2 Cauzele apariţiei dislexo-disgrafiei:
2.2.3. Intervenţia specifică în cazul dislexo-disgrafiei
2.3. PROGRAM DE ACTIVITĂŢI PENTRU RECUPERAREA PSIHOMOTORIE
2.3.1 PROGRAM DE INTERVENŢIE PERSONALIZAT
CAPITOLUL 3
METODOLOGIA CERCETĂRII
3.1. IPOTEZELE CERCETĂRII
3.2. OBIECTIVELE CERCETĂRII
3.3 METODOLOGIA CERCETĂRII
3.3.1. Variabile experimentale
3.3.2.Etapele cercetării
3.4. Prezentarea eşantioanelor
CAPITOLUL 4
INTERVENŢIE EVALUATIVĂ ŞI FORMATIVĂ
4.1.1. Scala de dezvoltare psihomotrică Portage (Anexa 1)
4.1.2. Proba perceptiv-motrică Bender-Santucci (Anexa 2)
4.1.3. Proba de limbaj
CAPITOLUL 5
PREZENTAREA, ANALIZA ŞI INTERPRETAREA
DATELOR EXPERIMENTALE
5.1 VERIFICAREA PRIMEI IPOTEZE
5.2 VERIFICAREA CELEI DE-A DOUA IPOTEZE
5.3.VERIFICAREA CELEI DE A TREIA IPOTEZE
Concluzii
Bibliografie
Pagini 92