PSORIAZISUL CA BOALA PSIHOSOMATICA

                                   CUPRINS
Rezumat  9
Argument 10
CAPITOLUL I: Premise teoretice      12
  1. Psoriazisul  12
    1.1.  Definiţie, epidemiologie  12
    1.2.  Evoluţie         13
    1.3. Etiopatogenie     13
    1.4. Manifestări clinice        14
    1.5. Psoriazisul ca boală psiho-somato-psihică    16
      1.5.1. Psihosomatica - definire, caracteristici, delimitări
      conceptuale  16
      1.5.2. Tegumentul – roluri şi reacţii  17
      1.5.3. Concepţii psihosomatice privind psoriazisul       18
      1.5.4. Psihodermatologia      20
  2. Conceptul de stres    22
    2.1. Definirea stresului        22
    2.2. Modele ale stresului       23
      2.2.1. Modelul fiziologic al stresului şi teoria răspunsului      23
         2.2.1.1. Precursori ai teoriei stresului     23
         2.2.1.2. Modelul biologic (fiziologic) şi teoria lui Selye     23
      2.2.2. Modelul cauzal şi teoria stimulilor      24
      2.2.3.  Modelul interacţional al stresului şi teoria tranzacţională
      24
    2.3. Clasificarea factorilor stresori    29
  3. Personalitatea        32
    3.1. Definire, orientări        32
    3.2. Teorii ale neuroticismului 32
      3.2.1.Teoria lui Eysenck – Analiza factorială a personalităţii    33
      3.2.2. Teoria lui Marvin Zuckerman     34
  4. Conceptul de anxietate         35
    4.1. Etimologie, definire       35
    4.2. Teorii ale anxietăţii:     36
      4.2.1. Interpretări psihanalitice ale anxietăţii         36
      4.2.2. Teorii interpersonale ale anxietăţii     37
      4.2.3. Teorii cognitiviste ale anxietăţii       37
      4.2.4. Teorii ale personalităţii în anxietate   37
CAPITOLUL II: Metodologia cercetării         39
  1. Ipoteze      39
  2. Obiective    39
  3. Descrierea eşantioanelor       40
  4. Designul cercetării   41
  5. Instrumente utilizate 41
      Chestionarul COPE – Carver, Scheier, Weintraub  50
  6. Procedura de lucru    53
CAPITOLUL IV: Concluzii. Utilizări posibile ale rezultatelor obţinute.
Limite ale cercetării. Direcţii de continuare a cercetării     81
  1. Concluzii    81
  2. Posibile utilizări ale rezultatelor obţinute     83
  3. Limite ale cercetării          84
  4. Direcţii de continuare a cercetării     85
BIBLIOGRAFIE      86
ANEXE    88
pagini 110