ROLUL FAMILIEI IN INTEGRAREA SOCIALA A COPILULUI CU CERINTE EDUCATIVE SPECIALE

CUPRINS
CAPITOLUL I Delimitări conceptuale
 I.1. Familia
 I.2. Copilul cu Cerinţe Educative Speciale
        I.2.1. Definiţia
        I.2.2. Abordări ale problematicii persoanelor cu cerinţe speciale
                 A. Deficienţa
                 B. Incapacitate
                 C. Handicap
        I.2.3. Orientarea şcolară a elevilor cu Cerinţe Educative Specia
I.3. Integrarea socială a copiilor cu Cerinţe Educative Speciale
CAPITOLUL II Rolul familiei şi al şcolii în integrarea socială a copiilor
cu Cerinţe Educative Speciale
II.1. Perspectiva istorică asupra integrării
II.2. Copilul cu Cerinţe Educative şi familia
       II.2.1. Rolul familiei în socializarea şi educaţia copilului cu CES
                  A. Socializarea în famile
                  B. Educaţia familială
                      B.1. Conceptul de educaţie
                      B.2. Factori psihologici optimizatori educaţiei
                      B.3. Funcţiile educaţiei
                      B.4. Metode educative
       II.2.2. Abordări în analiza dezvoltării copilului cu CES
                  A. Teoria învăţării sociale, propusă de A. Bandura
                  B. Teoria dezvoltării cognitive a lui J. Piaget
                  C. Teoria afectivităţii
                  D. Teoria ierarhiei trebuinţelor umane, elaborată de A.
Maslow.
      II.2.3. Relaţia familie-şcoală, aspect important în integrarea
şcolară a copiilor cu CES
      II.2.4. Rolul asistentului social
CAPITOLUL III Legislaţia în domeniu
CAPITOLUL IV Metodologia cercetării
IV.1. Scopul cercetării
IV.2. Obiectivele cercetării
IV.3. Ipotezele cercetării
IV.4. Metode şi tehnici utilizate
         IV.4.1. Studiul de caz
         IV.4.2. Interviul
IV.5. Descrierea eşantionului
IV.6. Prezentarea cercetării studiilor de caz
IV.7. Prezentarea interviurilor cu:
           - profesorul itinerant
           - învăţători şi diriginţi
           - părinţi
IV.8. Concluzii
IV.9. Concluzii finale
BIBLIOGRAFIE
ANEXA 1 Ghid pentru realizarea studiilor de caz
ANEXA 2 Ghid de interviu pentru profesorul de sprijin
ANEXA 3 Ghid de interviu pentru învăţători şi diriginţi
ANEXA 4 Ghid de interviu pentru părinţi
pagini 74