CUPRINS
Pagina
INTRODUCERE………………………………………………………………..........4
CAPITOLUL I – CONSIDERAŢII ASUPRA TULBURĂRILOR
DE LIMBAJ LA DEFICIENTUL MINTAL
A. CONSIDERAŢII ASUPRA TULBURĂRILOR DE LIMBAJ …….…………8
1. Cauzele tulburărilor de limbaj
……………....…………………………………........8
2. Frecvenţa tulburărilor de limbaj şi importanţa corectării
lor……….….….…......10
3. Relaţia dintre dezvoltarea intelectuală şi limbaj
…….......……..............................12
B. INFLUENTA FACTORILOR FAMILIALI SI SCOLARI ASUPRA
RANDAMENTULUI SCOLAR
1.Psihoterapia familiei copilului deficient……………………………………….…..17
2. Copilul cu tulburari de limbaj si scoala…………………………………..……….18
C. EFECTELE NEGATIVE ALE TULBURĂRILOR DE LIMBAJ ASUPRA
COMPORTAMENTULUI VERBAL ŞI PSIHO-AFECTIV –
PREZENTARE DE CAZ
…………..………………………................................22
1 INFLUENŢA TULBURĂRILOR DE LIMBAJ ASUPRA
2 RANDAMENTULUI ŞCOLAR …………....…………………………………........28
1. Randament, eficienţă, succes / insucces şcolar
...............…………........................28
2. Influenţa tulburărilor de limbaj asupra
rezultatelor obţinute
de elevi limba română
…............……………………………………………….........…30
CAPITOLUL II – METODOLOGIA, OBIECTIVELE ŞI IPOTEZELE
LUCRĂRII………….........................…………………………………………….........34
1.Motivaţia alegerii temei şi obiectivele
urmărite ……………....................................34
2.Metodica cercetării
..……………………………………………....……............….....35
3.Descrierea probelor
aplicate……………………………………..….....………..........35.
4. Descrierea lotului de
subiecţi...………………………………….........….................39
CAPITOLUL III – REZULTATELE OBŢINUTE
SI ANALIZA LOR
………..................………………….....................................
91
1. Situaţia şcolară……………………………………..……….……………..............91
2. Rezultate obţinute la probele de dezvoltare a
limbajului …….……….........….....92
3. Compararea rezultatelor şcolare cu rezultatele
obţinute la probele
de dezvoltare a
limbajului…..................………………………………….............93 4.
Concluzii …….………………………………………….………….…..................95
CAPITOLUL IV – MODALITĂŢI DE INTERVENŢIE
CORECTIV – RECUPERATORIE
…..........……………………...........…........97
CONCLUZIILE LUCRĂRII…....….……...……………..…………..…….......….113
BIBLIOGRAFIE
ANEXE