CUPRINS
Argument
Capitolul I. Aspecte psihopedagogice în procesul didactic desfăşurat cu elevii cu cerinţe educative speciale din ciclul primar.
I.1 Specificul psihopedagogic al şcolarului din învăţământul primar
I.2 Particularităţile elevilor cu cerinţe educative speciale.
I.3 Dezvoltarea, învăţarea şi comportamentul adaptativ al elevului cu cerinţe educative speciale.
I.4 Integrarea şi normalizarea – premise obligatorii ale procesului didactic
Capitolul II. Educaţia incluzivă a elevilor cu cerinţe educative speciale
II.1 Delimitări conceptuale privind educaţia incluzivǎ
II.2 Diferenţiere şi individualizare în învăţământul obişnuit. Modele de programe adaptate aplicate în ciclul primar.
II.3 Rolul echipei interdisciplinare în intervenţia psihopedagogică individualizatǎ
II.4 Avantajele şi limitele integrării elevilor cu cerinţe educative speciale în ciclul primar. Studii de caz.
Capitolul III. Abordǎri comparative între învǎţǎmântul obişnuit şi învǎţǎmântul special
III. 1 Şcoala specialǎ – centru de resurse
III. 2 Cooperarea dintre şcoala obişnuitǎ şi şcoala specialǎ
Capitolul IV. Cercetare privind avantajele integrării şcolare ale elevilor cu cerinţe educative speciale în ciclul primar
IV.1 Obiectivele cercetării
IV. 2 Ipotezele cercetării
IV. 3 Designul cercetării
IV. 4 Prezentarea, analiza şi interpretarea datelor
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE
94 pagini