CUPRINS
| |INTRODUCERE …………………………………………………………… |pag. 3 |
|1. |PROIECTAREA, STUDIUL SI TRASAREA DRUMULUI INITIAL PE HARTILE |pag. 7 |
| |DE NAVIGATIE ……………………………………………………. | |
| |1.1. PLANIFICAREA RUTEI DE MARŞ ……………………………………… |pag. 7 |
|2. |STUDIUL GEOGRAFIC ŞI DE NAVIGAŢIE AL ZONEI ………………… |pag. 18|
| |2.1.1 MAREA NEAGRA …………………………………………………….. |pag. 19|
| |2.1.2 Strâmtorile Bosfor-Dardanele …………………………… |pag. 19|
| |2.1.3 Marea Marmara ………………………………………………… |pag. 20|
| |2.1.4 Marea Mediterană …………………………………………….. |pag. 21|
| |2.1.5 Strâmtoarea Gibraltar …………………………………….. |pag. 23|
| |2.1.6 Oceanul Atlantic ………..…………………………………….. |pag. 23|
| |2.2. Descrierea porturilor principale ………………………… |pag. 26|
| |2.2.1 PORTUL CONSTANTA ……………………………………………… |pag. 26|
| |2.2.2 PORTUL REYKJAVIK ……………………………………………….. |pag. 27|
|3. |CONDIŢII HIDROMETEOROLOGICE SPECIFICE ZONELOR DE NAVIGAŢIE |pag. 29|
| |…………………………………………………………………… | |
| |3.1 FENOMENE FIZICO-GEOGRAFICE ÎN ZONELE DE NAVIGAŢIE, |pag. 30|
| |DESCRIEREA CURENŢILOR MARINI, CURENŢI DE MAREE, CONDIŢII | |
| |METEOROLOGICE ……………………………………………………………… | |
| |3.2 CURENTII SI VANTURILE IN MAREA NEAGRA ……………………….. |pag. 34|
| |3.3 CURENTII ÎN MAREA MEDITERANĂ ……………………………………. |pag. 35|
| |3.4 Oceanul Atlantic de Nord …………………………………………. |pag. 36|
|4. |PREGATIREA NAVEI PENTRUCALATORIE ……………………………… |pag. 42|
| |4.1. EXECUTAREA CONTRACTULUI DE TRANSPORT MARITIM PREGATIREA |pag. 43|
| |NAVEI ŞI A MARFURILOR PENTRU ÎNCĂRCARE ……. | |
| |4.1.1. ANUNTUL DE SOSIRE A NAVEI IN PORT ………………………… |pag. 43|
| |4.1.2. LIBERA PRACTICA ………………………………………………….. |pag. 43|
| |4.1.3. NOTICE OF READINESS ……………………………………………. |pag. 45|
| |4.1.4 CANCELING DATE …………………………………………………… |pag. 45|
| |4.2. ÎNCĂRCAREA ŞI STIVUIREA MĂRFURILOR PE NAVĂ ……………… |pag. 45|
| |4.2.1 OBLIGATIILE ARMATORULUI …………………………………….. |pag. 45|
| |4.2.2 PLANUL DE INCARCARE (CARGO PLAN) ………………………… |pag. 47|
| |4.2.3 ORDINUL DE IMBARCO (MATE’S RECEIPT) …………………….. |pag. 48|
| |4.2.4 STIVUIREA (STORAGE) ……………………………………………… |pag. 49|
| |4.3. STALII, CONTRASTALII, DEMURRAGE ŞI DESPATCH ……………….. |pag. 50|
| |4.3.1 STALII ………………………………………………………………….. |pag. 50|
| |4.3.2 MODUL DE CALCUL AL STALIILOR ………………………………. |pag. 51|
| |4.3.3 DOCUMENTE CARE STAU LA BAZA CALCULARII STALIILOR .. |pag. 53|
| |4.3.4 CONTRASTALIILE ……………………………………………………. |pag. 54|
| |4.3.5. DEMURRAGE …………………………………………………………. |pag. 54|
| |4.3.6. DESPATCH MONEY ………………………………………………….. |pag. 54|
| |4.3.7. RATA DE DESPATCH/ DEMURRAGE ……………………………… |pag. 54|
| |4.3.8 DECONTAREA DESPATCH SI DEMURRAGE …………………….. |pag. 55|
| |4.3.9 DESCARCAREA MARFURILOR IN PORTUL DE DESTINATIE ….. |pag. 55|
| | | |
| | | |
| |4.4 CARACTERIZAREA GENERALA A NAVEI ……………………………… |pag. 56|
| |4.4.1 TIPUL SI DESTINATIA NAVEI ………………………………………. |pag. 56|
| |4.4.2 CLASA NAVEI ………………………………………………………… |pag. 56|
| |4.4.3 DIMENSIUNILE PRINCIPALE ALE NAVEI ………………………… |pag. 56|
| |4.4.4 RAPOARTE INTRE DIMENSIUNILE PRINCIPALE ……………….. |pag. 58|
| |4.4.5 COEFICIENTII DE FINETE …………………………………………… |pag. 58|
| |4.5.CONDITII DE STABILITATE ŞI DE BORD LIBER ……………………….. |pag. 59|
| |4.5.1 SITUATIILE PREVAZUTE DE RNR …………………………………. |pag. 59|
| |4.5.2 CONSIDERATII AUPRA STABILITATII INITIALE ……………….. |pag. 61|
| |4.6. CONDIŢII IMPUSE NAVELOR PRIVIND BORDUL LIBER …………….. |pag. 63|
| |4.6.1 BORDUL LIBER - MARCA DE BORD LIBER ……………………… |pag. 63|
| |4.6.2 SCĂRI DE PESCAJ …………………………………………………….. |pag. 66|
| |4.7. DESCRIEREA MARFII CU CARACTERISTICILE EI ……………………. |pag. 66|
| |4.8. Întocmirea planului de încărcare …………………………….. |pag. 67|
| |4.9. Calculul stabilităţii transversale ………………………….. |pag. 68|
| |4.10. Calculul asietei …………………………………………………….. |pag. 70|
| |4.11. Concluzii ……………………………………………………………….. |pag. 71|
|5. |PREGATIREA, VERIFICAREA SI UTILIZAREA ECHIPAMENTELOR DE |pag. 72|
| |NAVIGATIE PE TIMPUL VOIAJULUI ………………………………….. | |
| |5.1. Descrierea si exploatarea girocompaselor ……………….. |pag. 73|
| |5.1.1 DESCRIEREA GIROCOMPASULUI KURS 4 ……………………….. |pag. 73|
| |5.1.2 EXPLOATAREA GIROCOMPASELOR ……………………………… |pag. 77|
| |5.2. Descrierea si exploatarea Lochului ………………………….. |pag. 80|
| |5.2.1 DESCRIEREA LOCHULUI …………………………………………… |pag. 80|
| |5.2.2 EXPLOATAREA LOCHULUI ………………………………………… |pag. 81|
| |5.3. DESCRIEREA SI EXPLOATAREA SONDEI ULTRASON ………………. |pag. 82|
| |5.3.1 Principiul măsurării adâncimilor cu sonda ultrason |pag. 84|
| |…………………….……………………………………………. | |
| |5.3.2 COMPUNEREA UNEI SONDE ULTRASON ………………………… |pag. 85|
| |5.3.3 SONDA UNITRA ………………………………………………………. |pag. 86|
| |5.4 DESCRIEREA SI EXPLOATAREA PILOŢILOR AUTOMAŢI ……………. |pag. 88|
| |5.4.1 PILOTUL AUTOMAT ANSCHUTZ ………………………………….. |pag. 88|
| |5.4.2 PILOTUL AUTOMAT SPERRY ……………………………………… |pag. 89|
| |5.5. Operaţiuni pentru executarea practică a compensării |pag. 91|
| |compasului …………………………………………………………………… | |
| |5.5.1. ÎNTOCMIREA TABLEI CU DEVIATIILE RAMASE PENTRU |pag. 97|
| |DRUMURI COMPAS DIN 10o în 10o ………………………………………. | |
| |5.5.2. INTOCMIREA ALE DE DEVIAŢII PIN COMPARAREA DRUMURILOR|pag. 97|
| |……………………………………………………………… | |
| |5.6 RADIOGONIOMETRIA IN NAVIGAŢIA MARITIMA ……………………. |pag. |
| | |100 |
| |5.7 APLICATII ALE RADARULUI IN NAVIGAŢIA MARITIMA ……………. |pag. |
| | |108 |
| |5.7.1 PERFORMANTE IMPUSE SISTEMELOR ARPA ……………………. |pag. |
| | |112 |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |