CUPRINS
1. TURISMUL………………………………………………………………………………….3
1. Abordări conceptuale ale
turismului............................................................
............................3
2. Produsul
turistic..............................................................
.........................................................4
3. Motivaţia şi atitudinea în
turism................................................................
..............................5
4. Factori ce influenţează evoluţia turismului
......................................................................
.......7
5. Paradoxul turism – călătorie
......................................................................
..............................9
6. Locul şi rolul turismului în economie
......................................................................
.............12
1.6.1. Optimizarea experienţei
............................................................................
...................13
1.6.2. Optimizarea beneficiilor
............................................................................
..................13
1.6.3. Optimizarea structurii economiei
locale......................................................................
.13
1.6.4. Exporturile şi importurile în
turism......................................................................
........13
1.6.5. Turismul şi balanţa de
plăţi.......................................................................
....................15
1.6.6. Stimularea
investiţiilor...............................................................
...................................15
1.6.7. Turismul şi
fiscalitatea................................................................
..................................15
1.6.8. Presiunea
inflaţionistă...............................................................
....................................16
2. PREZENTAREA TURISTICĂ A ORAŞULUI
TIMIŞOARA.......................................17
1. Timişoara, o istorie
arhitecturală.........................................................
.................................17
2. Amplasare geografică – căi de
acces.................................................................
....................20
3. Climatul
regiunii..............................................................
......................................................21
4. Oferta bazei
materiale.............................................................
...............................................21
5. Oferta culturală şi de
agrement..............................................................
................................24
3. SERVICIUL
TURISTIC...............................................................
.......................................26
1. Turismul – domeniu reprezentativ al sectorului
terţiar..........................................................26
3.1.1. Conţinutul prestaţiei
turistice...................................................................
.....................26
3.1.2. Particularităţile serviciului
turistic....................................................................
............27
2. Structura serviciilor
turistice.............................................................
.....................................29
3. Rolul şi importanţa diversificării şi creşterii calităţii serviciilor
turistice..............................32
4. Principiile, componenţa şi caracteristicile calităţii şi
managementului calităţii în servicii...34
5. Rolul serviciilor în dezvoltarea economică a
societăţilor......................................................35
4.
CHESTIONAR..............................................................
.......................................................36
1. Noţiuni
teoretice.............................................................
........................................................36
2. Tipuri de
chestionare...........................................................
...................................................38
3. Calităţile unui bun
chestionar............................................................
.....................................39
4. Tipuri de întrebări folosite în
chestionare...........................................................
...................39
5. Prezentarea şi redactarea
chestionarului........................................................
........................40
4.5.1. Etapele redactării
chestionarului............................................................
.............................40
4.5.1.l. Definirea obiectivelor
cercetării................................................................
.................40
4.5.1.2. Formularea
întrebărilor..............................................................
................................41
4.5.1.3. Validarea
întrebărilor..............................................................
...................................41
4.5.1.4. Ordonarea şi gruparea
întrebărilor..............................................................
...............41
4.5.1.5. Formatul
chestionarului............................................................
.................................42
4.5.1.6. Testarea
chestionarului............................................................
..................................42
4.6. Prelucrarea informaţiilor din
chestionar..................................................................
.................42
5. STUDIUL OPINIEI TURIŞTILOR DIN
TIMIŞOARA.....................................................44
5.1. Definirea temei de
cercetare...................................................................
.................................44
5.2. Stabilirea tipului
cercetării..................................................................
.....................................44
5.3. Stabilirea obiectivelor
cercetării..................................................................
............................44
5.4. Analiza şi interpretarea datelor de
marketing...................................................................
.......45
6. CONCLUZII,
PROPUNERI...................................................................
..............................52
ANEXE.......................................................................
....................................................................54
BIBLIOGRAFIE...............................................................
............................................................63