Tulburari psihice in perioada copilariei si adolescentei

CUPRINS
INTRODUCERE
PARTEA ÎNTÂI- INCURSIUNE TEORETICĂ
CAPITOLUL 1
NORMALIATE ŞI PATOLOGIE ÎM PERIOADA COPILĂRIEI ŞI ADOLESCENŢEI-CLASIFICAREA
TULBURĂRILOR PSIHICE IN PERIOADA COPILĂRIEI SI ADOLESCENŢEI.
CAPITOLUL 2
ISTORICUL ADHD
2.1 Termeni folosiţi
2.2 Evoluţia conceptului
2.3 Critici ale conceptului neuropsihiatric
2.4 Delimitări conceptuale
CAPITOLUL 3
CLASIFICĂRI
3.1. Clasificarea DSM-IV
      3.1.1 Criterii de diagnostic pentru ADHD
      3.1.2. Tipurile ADHD în clasificarea DSM-IV-TR
Critica clasificării DSM-IV-TR
3.2. Clasificarea ICD-10 (international classification of diseases)
3.3. Comparatie DSM-ICD
3.4. Alte abordări
CAPITOLUL 4
ETIOPATOGENIE
4.1. Profilele neuropsihologice în ADHD
4.2. Heritabilitatea în ADHD
4.3. Factorii psihosociali
      4.3.1 Factori familiali
4.3.2 Dezavantajele socio-economice
4.3.3 Mediul şcolar
4.3.4 Grupul
CAPITOLUL 5
EVALUAREA PSIHOLOGICĂ ÎN ADHD
5.1. INTERVIUL CLINIC
5.1.1 Interviul clinic cu părinţii
5.1.2.Interviul cu copilul
5.1.3. Interviul cu profesorii şi învăţătorii
5.2. EVALUAREA NEUROCOGNITIVĂ
5.3. URMĂRIREA ULTERIOARĂ
5.4. PROBLEMATICA SURSELOR DE EVALUARE
6.4.1 Rolul părinţilor în evaluarea ADHD
6.4.2 Rolul educatorilor în evaluarea ADHD
CAPITOLUL 6
ASPECTE CLINICE
6.1 VARIAŢIA COMPORTAMENTALĂ
6.2 DIAGNOSTICUL DIFERENŢIAL AL ADHD CU CÂTEVA DINTRE TULBURĂRILE COMORBIDE
CAPITOLUL 7
COMORBIDITATE
7.1.COMORBIDITATEA PSIHIATRICĂ
7.1.1.Tulburarea opoziţional-sfidătoare
7.1.2. Tulburările de comportament
7.1.3. Tulburări de invăţare
7.1.4 Anxietatea
7.1.5 Tulburările afective
7.1.6.Abuzul de substanţe (alcool sau droguri )
7.1.7.  Agresivitatea, tulburările de personalitate şi comportamentul
criminal
7.2 DEFICIENŢE IMPORTANTE ASOCIATE CU ADHD
CAPITOLUL8
EFECTUL EXERCITAT DE ADHD ASUPRA VIEŢII UNUI INDIVID, A FAMILIEI SALE ŞI A
COMUNITĂŢII
CAPITOLUL 9
MODEL DE INTERVENŢIE PENTRU PĂRINŢI ŞI PROFESORI ÎN CAZUL ŞCOLARILOR MICI
CU ADHD
PARTEA A DOUA- CERCETARE
CAPITOLUL 1 -DEMERSUL INVESTIGATIV
OBIECTIVELE CERCETĂRII
1.1.2. Obiectivele generale
1.1.3 Obiective specifice
1.2. IPOPTEZELE CERCETĂRII
      1.2.1 Ipoteze generale
      1.2.2 Ipoteze specifice- de lucru
1.3. VARIABILELE EXPERIMENTALE
1.3.1. Variabile independente
1.3.2. Variabilele dependente
1.3.3. Variabile intermediare
1.4. DESCRIEREA PROCEDURII
1.5 LOTUL DE SUBIECŢII
1.6. BATERIA DE PROBE PSIHODIAGNOSTICE UTILZATE
      1.6.1 Anamneza
      1.6.2. Interviul clinic semistructurat pentru copii şi adolescenţi
      1.6.3. Scalele  Achenbach
      1.6.4. Proba de memorie REY
      1.6.5. BATERIA EXPERIMENTALĂ PRIVIND NIVELUL DE  DEZVOLTARE
INTELECTUALĂ A COPIILOR CU VÂRSTE CUPRINSE ÎNTRE 6-10 ANI
CAPITOLUL 2-PRELUCRAREA ŞI INTERPRETAREA REZULTATELOR
2.1. PROCEDURA
2.2. REZULTATELE OBŢINUTE ŞI INTERPRETAREA PSIHOLOGICĂ A ACESTORA
2.3. EXPLICITAREA DATELOR OBŢINUTE ÎN URMA ANAMNEZEI
PARTEA A TREIA- CONCLUZII
REZUMAT
ANEXE
BIBILIOGRAFIE
145 pagini