INGRIJIREA PACIENTILOR CU SCLERODERMIE SISTEMICA

In lucrarea de fata am abordat particularitati ale ingrijirii bolnavilor cu Sclerodermie Sistemica.   
In prima parte am incercat o prezentare generala a acestei patogenii incercand  sa definesc aceasta afectiune si continuand cu prezentarea unor modalitati terapeutice. Am insistat pe o prezentare cat mai vasta a atitudinii terapeutice  si o prezentare a terapiei sistemelor si organelor afectate deoarece  acest tratament contribuie substantial la o ameliorare in supravietuire si a calitatii vietii.  
Pentru realizarea capitolului de statistica am folosit programul SPSS incercand o prezentare cat mai corecta a situatiei.
Este foarte importanta despistarea cazurilor noi  in timp util si supravegherea terapiei.    
In a doua parte a lucrarii am expus  trei studii de caz ale unor pacienti intalniti pe parcursul mai multor internari in Clinica Reumatologie, unde imi desfasor pana in prezent activitatea in calitate de asistenta medicala.
Activitatea desfasurata in functia de asistenta medicala imi ofera o satisfactie profesionala deosebita  motiv pentru care am incercat sa expun in aceste studii de caz o parte din atributiile mele raportate la o realizare cat mai optima a celor paisprezece nevoi fundamentale.           
 Sclerodermia sistemica este o afectiune relativ rara. Ea este importanta din cauza mortalitatii inalte - cea mai inalta printre bolile reumatice - si prin faptul ca reprezinta un model pentru alte afectiuni fibrozante de organ, cum sunt ciroza hepatica si fibroza interstitiala pulmonara idiopatica.
Este foarte importanta despistarea cazurilor noi  in timp util si supravegherea atenta a  terapiei .