Cuprins
1. Introducere
1.1. Prolog
1.2. Scopul lucrării
1.3. Metoda de lucru
1.4. Importanţa lucrării
2. Situaţia românilor transilvăneni înainte de 1700, premisă a unirii cu Biserica Romei
2.1. Contextul social-politic
2.2. Contextul eclesiastic
2.3. Starea clerului român din Transilvania în cea de-a doua jumătate a secolului al XVII-lea
3. Unirea Bisericii româneşti din Transilvania cu Roma
3.1. Începuturile acţiunii de unire
3.2. Episcopul Teofil. Sinodul din 1697
3.3. Episcopul Atanasie Anghel. Desăvârşirea unirii
3.3.1. Sinodul din 7-24 octombrie 1698
3.3.2. Sinodul din 1700
3.4. Reacţii împotriva Unirii
4. Debutul programelor cultural-educative ale BRU
4.1. Educarea tinerilor români uniţi înainte de 1754
4.2. Gimnaziul din Blaj între necesităţile locale şi exigenţele politicii educaţio-nale a Imperiului
4.3. O scurtă privire asupra învăţământului rural în secolul al XVIII-lea
Concluzie
Bibliografie
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu