1 1. Introducere şi motivaţia alegerii temei
2 2. Premisele psiho-pedagogice pentru însuşirea de către elevi a
noţiunilor ştiinţifice cu privire la Geografia României şi Ştiinţelor
naturii în ciclul primar
3. Orizontul local – laborator natural de aplicaţii practice
Activităţi didactice extraşcolare: drumeţia, vizita geografică,
excursia geografică
Prezentarea geografică a comunei Răşinari: coordonate istorice,
aşezare, relief, solurile, climă, apele, flora şi fauna, obiective
turistice
4. Protecţia mediului – obiectiv esenţial al predării - învăţării
geografiei şi ştiinţelor naturii în ciclul primar de învăţământ
Educaţia pentru ocrotirea mediului geografic
Poluarea şi consecinţele ei
Metode de combatere a poluării şi protecţia mediului geografic
în România
5. Forme de organizare şi desfăşurare a activităţii didactice pentru
realizarea cunoaşterii şi protecţiei mediului înconjurător în cadrul
lecţiilor la clasă şi în cadrul unor activităţi extraşcolare în
orizontul local:
Opţionalul: “Cunoaşterea orizontului local şi protejarea
mediului înconjurător – comuna Răşinari, judeţul Sibiu”
Proiectare didactică:
- planificare calendaristică
- proiectare pe unitate de învăţare
- proiecte didactice la clasă
Descrierea activităţilor didactice extraşcolare şi activităţilor
practice în natură
6. Concluzii
7. Anexe: - hărţi
- desene geografice
- fotografii
8. Bibliografie
100 pagini