Aplicatii bazate pe componente folosind tehnologia Corba

                                       CUPRINS
1. Introducere   5
2. Standardul CORBA    9
  2.1 Modelul de referinta CORBA  9
    2.1.1 Broker-ul de cereri de obiecte (ORB – Object Request Broker)    9
    2.1.2 Serviciile de obiecte   10
    2.1.3 Facilităţiile comune    10
    2.1.4 Interfeţele de domenii  10
    2.1.5 Interfeţe de aplicaţii  10
  2.2 Componentele CORBA     11
    2.2.1 Nucleul ORB  13
    2.2.2 Clienţii     13
    2.2.3 Implementarea obiect    14
    2.2.4 Depozitul de interfeţe  14
    2.2.5 Apeluri dinamice   14
    2.2.6 Stub-uri idl 15
    2.2.7 Interfaţa ORB      15
    2.2.8 Skeleton-uri statice    15
    2.2.9 Interfaţa pentru skeleton-urile dinamice 16
    2.2.10 Adaptorul de obiecte   16
    2.2.11 Referinţele la obiecte 16
  2.3 Limbajul de definire al interfeţelor IDL     17
    2.3.1 Reguli de bază în IDL   17
    2.3.2 Modulul IDL  18
    2.3.3 Tipuri primitive   18
    2.3.3.1 Tipuri reale     19
    2.3.3.2 Tipuri întregi   19
    2.3.3.3 Tipul octet      19
    2.3.3.4 Tipul string     20
    2.3.3.5 Modificatorul const   20
    2.3.4 Tipuri construite  20
    2.3.4.1 Tipul enumerare  20
    2.3.4.2 Tipul structură  21
    2.3.4.3 Tipul union      22
    2.3.4.4 Tipul interface  22
    2.3.5 Alte construcţii IDL    26
    2.3.5.1 typedef    26
    2.3.5.2 Declaraţia anticipată 26
    2.3.6 Tipurile container 26
    2.3.6.1 Tipul sequence   27
    2.3.6.1 Tipul tablou     27
    2.3.7 Exceptiile   27
    2.3.7.1 Tipul exception  27
    2.3.7.2 Exceptiile standard   28
    2.3.8 Tipul any    28
3. Dezvoltarea unei aplicaţii in CORBA  29
  3.1 Etapele dezvoltării unei aplicaţii în CORBA  29
  3.2 Definirea interfetei IDL si map-area ei in Java.   29
  3.3 Diagrama de clasa      31
  3.4 Diagrama de colaborare 32
  3.5 Implementarea clasei servant si a serverului 32
  3.6 Implementarea clasei client 37
  3.7 Punerea in lucru 39
  3.8 Implementarea componentei server HelloServer în C++     40
    3.8.1 Interfaţa şi map-area in C++  40
    3.8.2 Implementarea servantului si a serverului      41
4  Aplicatia practica  44
  4.1 Cerinţe    44
  4.2 Specificarea şi analiza orientată obiect     45
    4.2.1 Tabelul cerinţelor 45
    4.2.2 Diagrama cazurilor de utilizare     45
    4.2.3 Diagramele de clase     47
    4.2.4 Arhitectura  49
    4.2.4.1 Diagrama de componente      50
    4.2.4.2 Împărţirea pe pachete 51
  4.3 Proiectarea  (Orientată Obiect)   52
    4.3.1 Diagramele de secvenţă  52
    4.3.2 Diagrama de colaborare  54
  4.4 Manual utilizator      54
5 Biliografie    57